Gå til innhold
Arkivverket

[#65052] Hjelp til tyding av kirkebok


Gjest Steinar Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Johansen

Olava født 13/8-1842 kan jeg lese morens navn til Petronelle Amundsen, men ikke noe annet som står under denne kolonne. Kan noen hjelpe meg ? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Mor er pigen Petronelle Amundsdtr og utlagt til barnefar synest jeg det står Ole Evensen fra Winger, det står noe om at han var i tjeneste hos en Christopher ...stad, tror jeg.Men andre kan sikkert hjelpe deg bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Jeg prøver meg fram: som utlagt til barnefader .... ungkarl Ole Evensen fra Winger prgjld. .......hos Christoffer ...... i Waale prgjld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

1. sept. Moderen pigen Petronelle Amundsdt., som udlagt til barnefader tjenestekarl Ole Evensen fra Winger præstegjeld, tjenede hos Christoffer ...dstad ... Wedle? sogn. Faddere: K.(kone) Helene Jørgensdt. Bergan, Live Amundsdt., Peder Hansen Wiulsrud, Jørgen Hansen, Christoffer Olsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Berit Østby-Deglum

I Våle, Vestfold, er det en gård som heter Kuurstad hvor en Christoffer Jacobsen er føderådsmann i Ft. 1865. Så teksten om 'Barnefaderen' ender nok med 'tjenende hos Christoffer Kurstad i Waale Sogn'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Berit Østby-Deglum

I Våle, Vestfold, er det en gård som heter Kuurstad hvor en Christoffer Jacobsen er føderådsmann i Ft. 1865. Så teksten om 'Barnefaderen' ender nok med 'tjenende hos Christoffer Kurstad i Waale Sogn'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Johansen

Jeg takker så mye for særs gode opplysninger, og er takknemlig for at så mange sitter på nettet for å hjelpe andre. MVH Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.