Gå til innhold
Arkivverket

[#65054] Når døde Brita Nilsdatter gift til Nygaard, Sjernerøy/ Nedstrand


Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6306&idx_id=6306&uid=ny&idx_side=-175>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Her dør hennes mann Mikkel Mikkelsen Nygård, husmann f. 1816, død desember 1886, Sjernerøy/ Nerstrand.Står det at han er gift?Jeg finner ikke hans kone Brita Nilsdatter død.Hun skal være døpt i 1813, i enkelte kilder oppgitt til født 1816.se folketelling 1865:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Tok en titt i bygdeboka for Finnøy, band IV og V , under Nygård , Mikkel Mikkelsen Nygård f 1815 , død 25.12 .1886 g 1 16.7. 1839 med Brita Nilsdatter , dotter til Nils Askjellsen på Raunes , Vats, side 56,f 1813 . Hennes yngste barn er f 19. 9 1852 og Mikkel gifter seg 2, g 20.7 1878 .Så hun må ha dødd i det tidsrommet.Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Ser at Mikkel Mikkelsen bodde på Holle ved sitt andre ekteskap i 1878. Kan det stå noe om hans første kone Brita Nilsdatter under denne gården i bygdeboken, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Beklager, men de opplysningene som er nevnt under ( 3) er fra Holle , under Nygård henvises det til Holle for opplysninger. Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

OK, Tove,, takk. Da må jeg nok sjekke i skiftepapirene en gang jeg er på arkivet i Stavanger, om disse protokollene da finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.