Gå til innhold
Arkivverket

[#65062] Konfirmasjonen til Hallrid Heffermehl Nielsen på Stord


Gjest A. Vidvei
 Del

Recommended Posts

Gjest A. Vidvei

Hei! Hallrid Heffermehl Nielsen konfirmeres på Stord i 1918: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2992&idx_id=2992&uid=ny&idx_side=-121>LenkeDet opplyses her at hun er født 30.5.1903 i Mo i Rana, og døpt 10/10 1905. Jeg klarer ikke å finne dåpen hennes i Mo, og det er litt om og gjøre, fordi det er tvil om identiteten til moren hennes.Hun er født mens faren var i sitt første ekteskap med Teodora Olufine Olsen (død i Mo i Rana 1908), et ekteskap inngått i Bergen i 1893: Lenke. Moren ved konfirmasjonen er oppgitt som 'hustru Hanna Olsen'. Dette navnet stemmer ikke med hverken første eller andre hustru.Familien tror hun var født i Bergen, raskt reiste nordover, og så sør igjen til Stord. Faren gifter seg for andre gang i Bergen i 1911, med Monsine Nielsen (begge bor på Stord):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Vidvei

For ordens skyld, og i fall det kan hjelpe på evt leting i Bergen (jeg har sjekket nesten alle bergenske kirkebøker på angitt dåpsdato i 1905): Familien mener at Hallrids mor var en 'ekte Heffermehl' fra Bergen, og at hun het Hanna. I så fall finner jeg bare en kandidat: Hanna Hendriette Heffermehl Erichsen, ft 6.10.1874 i Bergen. Her bor hun hos broren Wilfred i 1900: LenkeBeste hilsen Agnete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest A. Vidvei

Siden jeg ikke har fått noen respons her, har jeg lagt inn samme informasjon i Brukarforum, nr. 65807.Kanskje jeg kan få noen innspill der, som gjør det mulig å stille mer presise spørsmål her i Arkivforum.Beste hilsen fra Agnete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.