Gå til innhold
Arkivverket

[#65067] Gedcom fil fra USA


Gjest Arild Oliver Bråthen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arild Oliver Bråthen

Hei ! Er det noen der ute som kan hjelpe. Jeg fikk en Gedcom fil via mail fra USA. De bruker Family Tree Maker 2006 som sitt program, og jeg bruker PAF som slektsprogram. Jeg kopierte den Cedcom fila ut på en 3½' diskett. Er det noen som vet om det går å legge inn fra FTM og inn på PAF. Hvilke skritt må jeg ta. Er det mulig å laste ned en demo versjon av FTM eller må jeg kjøpe en bare for å få åpnet den, slik at jeg kan skrive det over på min PAF. mvh. Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Nå er ikke jeg ekspert på PAF, men mange slike programmer bruker et eget filformat for å lagre den samme info som det er på en gedcom fil. Disse programmene og sikkert også PAF har en funksjon som heter Importer Gedcom eller lignende! I mitt program ligger denne funksjonen under menyen 'File' Mvh Bjarte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Husk å ta backup copi av din egen datafil (gedcom). Sparer deg for mye trøbbel dersom du ikke er fornøyd med filen din etter at du har importert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Oliver Bråthen

Takk til dere alle. Jeg greide å få åpnet Gedcom fila i Ancestral Quest 12, og derfra la dette inn i min Personal Ancestral File (PAF). Hilsen Arild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.