Gå til innhold
Arkivverket

[#65070] Stephen Olsen Rose(Rosse)


Gjest Sigrid Ellen Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigrid Ellen Nilsen

Kan noen hjelpe meg med å finne foreldrene til Stephen Olsen Rose(Rosse)? Stephen var gift med Margrethe Pedersdatter Gaas. De hadde datteren Birthe Maria Stephensdatter Rose som giftet seg 9 nov.1797 med Peder Gregersen Sinclair på Kongsberg. De igjen hadde datteren Maren Pedersdatter Sinclair døpt på Kongsberg 17 mai 1800 (min tippoldemor)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid Ellen Nilsen

Hei Kristinn! Jo disse opplysningene har jeg, men jeg har ikke klart å finne ut hvem far og mor til Stephen er. Men, tusen takk skal du ha! Hilsen S.Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid Ellen Nilsen

Hei Astrid! Disse opplysningene har jeg også, men videre har jeg ikke klart å komme når det gjelder Stephen. Han heter jo Olsen Rose eller Rosse så faren må jo hete Ole Rose eller Rosse. Jeg finner ingen på Kongsberg med det navnet, så jeg tror at Stephens foreldre ikke kommer fra Kongsberg. Men, takk skal du ha! Hilsen S.Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid Ellen Nilsen

En vanskelig nøtt denne Stephen!!! Er det noen som kjenner til Rose(Rosse)slekten? Er takknemlig for all informasjon! mvh S.Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Gorsvald Olsen Rose gifter seg i 1768 i Kongsberg, venstre side her, oktober Buskerud fylke, Kongsberg, Ministerialbok nr. 4 (1756-1768), Ekteviede 1768, side 299. Permanent sidelenke: LenkeK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid Ellen Nilsen

Hei Kristinn! Tusen tusen takk! Jeg er ganske fersk i slektsgr., og nå lurer jeg på: Er Arne Nielsen, Dahlen forlover for Gorsvold og Guri? mvh S.Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid Ellen Nilsen

Tusen takk igjen Anne! Dette hjelper meg til å lære å tyde skrifter etterhvert.Jeg ser du er fra Kongsberg. Har du aner i Sinclair, Wølner, Barth eller Ørbeck slekten? Jeg har en annen 'debatt' på gang vedr. en Anne Ibsen som var mor til hyttemester Andreas Wølner f.1710 på Kongsberg. Jeg har lett og lett men alt jeg finner er et skifte etter hennes søster med samme navn(Anne Andersdatter Ibsen)der Anne gift med Wølner er arvinger etter henne. Så er det Hans Jacobsen Ørbeck f.ca 1799-1800 jeg ikke klarer å finne i kirkeboka. Hans far er Jacob Hansen Ørbeck, men moren er jeg litt usikker på fordi kona til Jacob(Johanne Pedersdatter Røste dør rundt den tiden,og Jacob visstnok gifter seg på ny raskt etter. Kan du hjelpe meg er jeg deg evig takknemlig!!!! mvh S.Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid Ellen Nilsen

Du er ikke sann!! Hvordan i all verden klarte du å finne ut av dette så fort? Tydelig at du vet hva du driver med innen slektsgr. Må bry deg litt til. Står det enkemand-Bragernes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid Ellen Nilsen

Hjertlig takk igjen! Avskjedsmannatallet for sølvverket, er det noe alle kan gå inn på, og i såfall hvor er det jeg finner det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid Ellen Nilsen

Ja, dette hadde jeg(foruten konf.),derfor trodde jeg det sto hutmand der det står enkemand. Da er vel navnet hans i tillegg til Hansen Ørbeck også Hutman. Jeg har tenkt tidligere at dette kunne være en tittel, men da det står ved konf. kan det jo ikke være det, eller? Kan man få kjøpt avskjedsmanntallet ved å henvende seg til sølvverket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.