Gå til innhold
Arkivverket

[#65075] Trenger atter igjen hjelp til tyding


Gjest Heidi Jangås
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Jangås

Hei! Jeg trenger hjelp til å tyde en kirkebok. Det er karen på toppen som heter Edvard Martinius. Jeg klarer å se at far er Andreas Torgersen, men sliter med hva som står foran hans navn og hva mor heter. Ser også at det står noe om Oppegård. Ser også at det står noen tall under Edvart sitt navn. Har forsøkt å finne ut hva dette er, men finner det ikke.LenkeMvh Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Før faren sitt namn står det inderst Marie Johannesdtr. Torbjørnsrud under søndre OppegaardKva den vesle skrifta tyder veit eg ikkje, men lurar på om det står FT1865 og noko som ikkje eg skjønar..Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Berit Sternang

Liten skrift under Edvard sitt navn er nok skrevet på i etterkant av en eller annen. Ser ut som det står 'ft 1865', folketelling 1865? LenkeMvh Gro Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Jangås

Hei igjen! Tusen takk for hjelpen. Skulle ønske de som førte kirkebøker kunne skrevet litt tydeligere ;) så hadde det vært litt enklere for oss i ettertid.Ser ut til å stemme når det gjelder folketelling 1865, har lett etter dette :)Mhv Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Dåpsbarnet er født 7. nov. og døpt 6. des. 1818. Andreas Torgersens foreldre er Huusmand Torger Jørgensen og Marie Ellefsdr. Torbiørnrud. Fadre: Malene Torgersdr., Marthe Nielsdr., Berthe Olsdr., Ellef Andersen og Hans Ellefsen.Hilsen Aud Marion Røen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.