Gå til innhold
Arkivverket

[#65085] Foreldrene til Johannes Bugge Johannessen, Bindal /Vessås født?


Gjest Per Sørdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Sørdal

Hei. Trenger hjelp til å finne ut når foreldrene til Johannes Bugge Johannessen f 23.07.1839, ble født. Kirkebok Bindal/Vessås 1819-1841 side 126 nr 5 Lenke. Far. Johannes Jakobsen og mor Bollethe Olsdtr. Jeg ser at foreldrene bor på Langur. Det er vel gårdsnavn? Takker for hjelp. Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Legger inn vielsen mellom Johannes Bugge Johannesen og Pernilla Marie Adamsdatter,viet 28 nov 1864. Brudgommens far står som Johannes Jacobsen Langur: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2646&idx_id=2646&uid=ny&idx_side=-185>LenkeKan dette være vielsen til foreldrene til Johannes Bugge?Fant en vielsen mellom Jonannes Jacobsen og Boletha Jonetta Olsdatter,viet 8 mai 1825.Begge var 24 år da de giftet seg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Du kom meg akkurat i forkjøpet med vigsla i 1825, Ann-Mary!Her er nok dødsfallet til Johannes Jakobsson i 1848 (nr. 9): Permanent sidelenke: Permanent bildelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20050502010559.jpg>LenkeHer er alderen 48, så kanskje han finst i FT1801, trass alderen i 1825? Ein kandidat: LenkeEin kandidat til Bolette, eller kanskje ei syster som Bolette vart oppkalla etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum
Gjest Per Sørdal

Hei Ann-Mary og Torodd. Tusen takk. Jeg er helt overveldet av hva dere har klart å finne ut på så kort tid. Jeg er ikke i tvil om at dere er proffe og har lett for å lese lamle kirkebøker. Alt ser ut til å stemme. Johannes Bugge Johannesen giftet seg i Bø i Vesterålen. Etterkommerne av han begynte å bruke Bugge som etternavn. Så jeg tror at navnet Bugge må stamme derfra? Igjen tusen takk. mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Johannes Jakobsen f. 1800, sønn av Jakob Johansen og Cassi (Karen) Olsdtr. (g. 1799) Kolsvika Bindal. Ved skiftet fra 1842 etter Cassi (Karen) var Johannes oppgitt aa vaere paa Languren. Jakob f. 1775, sønn av Johannes Knutsen og Karen Pedersdtr. Kolsvika. Cassi (Karen) f. 1775 d. 1841, dtr. av Ole Johannessen og Maria Olsdtr. Tosbotnet Bindal.Boletta Jonette f. 1799, dtr. av Ole Jakobsen og Maren Jonsdtr. (g. 1798) Skaaren Bindal. Ole f. 1772 d. 1820, sønn av Jakob Nilsen og Anne Olsdtr. (g. 1772) Skaaren. Maren kan vaere f. 1774, dtr. av Jon Johannessen og Berit Isaksdtr. Bangstad (g. 1773).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.