Gå til innhold
Arkivverket

[#65091] Sivert (Sjur) Andreas Simonsen


Gjest Inge M Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inge M Johansen

Sivert, sønn til Simon Didriksen Stareim, ble født 1857 i Bjørhovde, Eid, Sogn og Fjordane, døde i 1932 i Ålesund. Noen som har opplysninger om giftemål, etterslekt? Sivert er bror til min oldemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Hei.Han giftet seg på Eid i 1883 Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Eid i Eid, Ministerialbok nr. B 1 (1879-1906), Ekteviede 1883, side 292. Permanent sidelenke: Lenkemvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge M Johansen

Hei Kirsti og takk for svar. Ser ut til at det er rette karen, ja. Tolker jeg rett når jeg leser konas navn til Anna Gjertrud Eline Jespersdtr f. 1859, også i Bjørhovde? Begravelsen til Sivert finner jeg her Lenke Men Anna finner jeg ikke. Og i og med at han ble gift finnes det kanskje etterkommere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge M Johansen

Takk Berit. Da begynner han altså å bruke Bjørhovde som slektsnavn. Og kona er ikke med ser jeg. Ikke uvanlig at mannen reiste først og så kom resten av familien etter. Eller at han returnerte etter ei tid. Spørsmålet er jo da: Hvem ligger begravet i Ålesund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

De får en sønn Sivert i 1883 Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Eid i Eid, Ministerialbok nr. B 1 (1879-1906), Fødte og døpte 1883, side 28. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge M Johansen

Takk til Kirsti for nye opplysninger. Da kan jeg vel inntil videre gå ut fra at det ikke er 'min' Sivert som er begravd i Ålesund? Med mindre han kom tilbake etter århundreskiftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.