Gå til innhold
Arkivverket

[#65096] Fam. Lund i Lier


Gjest Roger Fossum
 Del

Recommended Posts

Gjest Roger Fossum

Amerikaner søker etterkommere etter Jørgen Hansen Lund født 7 Aug. 1888 i Lier, som giftet seg den 28 Okt. 1911 i Frogner kirke i Lier med Gunda Josefine Hansdatter, f. 24 Mai 1889 i Lardal, Vestfold. De hadde barna (rekkefølgen usikker):1. Gudrun Lund, f. 26 aug 19142. Nils Harry Lund, f. 29 Jan. 19173. Gerd Lund4. Hans Lund5. Helge Lund6. Lilly Lund7. Reidar Lund8. Solveig Lund Jørgen i 1900 tellingen: LenkeRichard er etterkommer av Jørgen's bror Harald Kristian Hansen Lund. En søster av disse ble også igjen i Norge, Hanna Kirstine Hansdatter Lund, f. 29 Apr. 1894. Hun var forsatt ugift i 1917. Opplysninger om henne og evt. etterkommere ønskes også.Svar kan sendes på norsk til postmaster@slektsforskning.com eller på engelsk direkte til Richard Lund thelund1@sbcglobal.netMvh Roger Fossum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Fossum

Takk skal du ha Berit. Har også sjekket denne Helge J. Lund, men kan ikke finne ham som døpt i Lier. Han var muligens døpt i Drammenettersom Jørgen arbeidet der som maler ved ekteskapet.Sjekket også Solveig Lund, men her er kirkebøkene sperret.Gravstenen til Jørgen, Kona og barna Gerd og Åge Reidar: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Fossum

Beklager du hadde allerede lagt inn lenke til gravstenen til Jørgen etc.Når det gjelder fødselsdatoen til Hans så må den være feil i klokkerboka for der står det den 17 Des. 1920 LenkeMvh Roger Fossum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Fossum

Berit (7) Tror nok vi kan stole på gravsteinen til Hans og at det er en feilskrift i klokkerboka.Da har vi følgende om denne familien foreløpig:Foreldrene:Jørgen Lund, f. 7 Aug. 1788, d. 5 Jan. 1971, Gravstein: [url="http://www.disnorge.no/gravminner/bilde.php?id=2574749>LenkeGunda Lund, f. 24 Mai 1889, d. 11 Jan. 1969, Gravstein: LenkeBarna:1. Helge Lund, f. 3 Apr. 1912, d. 21 Jan. 1992, Gravstein: Lenke2. Gudrun Lund, f. 26 aug 19143. Nils Harry Lund, f. 29 Jan. 19174. Hans Lund, 27 Des. 1920, d. 11 Sep. 1998, Gravstein: Lenke5. Åge Reidar Lund, f. 1 Nov. 1923, d. 22 Feb. 1989, Gravstein: Lenke6. Gerd Lund, f. 12 Mai 1928, d. 22 Des. 1943, Gravstein: Lenke7. Solveig Lund, muligens gravstein:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Ingrid Lund

Hei! Her har du en person til av Lund familien. Jeg er datter av Hans Lund og jeg har en bror som bor i Drammen,Steinar Lund. Dere har nok tatt feil av Solveig Lund. Hun lever og bor i Lier. Jeg vokste opp i samme huset som Lilly og som liten kan jeg huske vi hadde amerikabesøk.Det var ei jente og en gutt på omtrent min alder, kanskje det var deg. Jeg er født 1.desember 1954.Jeg kan nok hjelpe deg med opplysninger om familien hvis du er interessert. Ingrid Lund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Fossum

Hei Ingrid,Tusen takk for disse opplysningene. Din bestefar Jørgen Lund hadde iallefall 5 søsken som emigrerte til USA. Det var nok etterkommere av noen av disse som var på besøk i Norge. Jeg kan sende deg opplysninger om dem. Jeg er interessert i de opplysningene du har om familien Lund. Du kan sende meg en mail på: postmaster@slektsforskning.comMvh Roger Fossum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.