Gå til innhold
Arkivverket

[#65098] Hans Kristian Martinsen, f. 11.01.1879, Hillesøy, Troms


Gjest Bernt Jenssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bernt Jenssen

FT. 1900. Han er tjener hos Mikal A. Mikkelsen, Lods, på Sommarøy i Hillesøy. 02.07.1900 blir han utmeldt av 'Statskirka', han er 'Ukonfirmeret', overgang til 'Baptist'. Han flytter til ett eller annet sted i Finnmark. Den 12.05.1904 blir han far til Hildor Alvin Martinsen, Hansen, oppgitt født i Nusvåg, Loppa, Finnmark. Og.. den 18.09.1908 blir han far til Harald Lotar Mikal Martinsen, fødested, Måsøy, Finnmark.Kan ikke finne ut hvem som er mor/mødre til disse to guttene? Det fortelles at Hans Kristian ble gift i Sydvaranger, Finnmark (Kirkenes)?? Det fortelles videre at han døde 16.06.1949 på Altenes, Finnmark.All info om han, etter at han meldte seg ut av statskirka, kan ikke dokumenteres. Er spesiellt interesert i hvem som er mor til guttene.Jeg har hans forfedre og søsken samt etterslekten, men altså minimalt med info om Hans Kristian Martinsen, f. 11.01.1879, Hillesøy, Troms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt Jenssen

Mange takk så langt Grethe. Dette var info som jeg ikke hadde fra før. Jeg er blitt opplyst at Hans Kristian Martinsen var gravlagt i Finnmark. Det er ikke tvil om at det er rette personer.Så gjenstår det å forsøke å finne mor til guttene :-)Bernt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt Jenssen

Den siste info jeg har fått er at Hans skal ha sendt ett julekort til de han bodde hos på Sommarøy ved FT.1900. Kortet skal være poststemplet i 1913 i 'Nordkj(tj)osbotn'. Eneste stedet jeg vet om med dette navnet er innerst i Balsfjorden i Troms ? På kortet skal det stå 'fra Johanna og Hans Martinsen'. Denne type underskrift kan jo tyde på at de var gift. Mulig de kan være innførte i en eller annen bok fra ett annet kirkesamfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.