Gå til innhold
Arkivverket

[#65111] Amalie Sophie Bekkevold/Wergeland og Nils Andreas Biørns barn


Gjest Ola Ljødal
 Del

Recommended Posts

Gjest Ola Ljødal

Under folketellingen 1865 er følgende barn tilstede på prestegården i Nord Aurdal: Henrik Vergeland(f.1847 -Biørns 1. ekteskap), Thina Olava (f.1850), Thora (f.1852), Einar Frithjof (f.1857) og Nils Fredrik (f.1860). De 4 siste i begges 2.ekteskap. I 1875 er disse tilstede: Thina Olava, Einar Frithjof og Nils Fredrik. Einar nevnt som 'handelsbetjent'. Spørsmål: Hvordan ble barnas videre skjebner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Legger inn først disse opplysningene:Amalie Sophie Bekkevold g. 1.g. med Henrik Anoldus Wergeland 27 apr 1839 Eidsvold.Hun gifter seg 2. g. 21 aug 1846 Oslo Domkirke med Nils Andreas Biørn.Barn : Henrik Arnoldus Wergeland døpt 1847 Oslo DomkirkeLenkeAxsel Fridtjof dpt 9 apr 1849 Sørum , AkershusThina Olava f. 3 nov 1850 Leksvold , Nord Trøndelag , i følge foreldresøk på Fam. s.Med forbehold om rett avskrift.Skal se om jeg finner noe om barnas skjebne.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Ljødal

Takk for opplysninger! Jeg har nok biografisk stoff om W.familien - og har nettopp bladd igjennom Sonja Hagemanns bok om Amalie Sophie. Forunderlig nok nevner hun ikke andre av barna enn de to som er gravlagt i Leksvik, Hilda og Einar. Valborg er av Biørns første ekteskap. Undres på hva/hvor det ble av ham som fikk navn etter Amalies første mann, Henrik Arnold Wergeland? Han er under ft. 1865 nevnt som student.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kan ikke svare deg på hvor det ble av de andre barna enn de jeg fant i 1900-tellingen.Under døpte i Leksvik finner du barn av presten døpt her: LenkeSkal se om jeg finner noe om studenten, som var oppkalt etter mors 1. mann?Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.