Gå til innhold
Arkivverket

[#65112] Geistlig skifte i Bergen 1716, Niels Jensen Hierman


Gjest Christian Arentz
 Del

Recommended Posts

Gjest Christian Arentz

Prøver igjen, da gårdsdagens innlegg med tilsv. titel rykket nedover på listen (p.g.a min egen ubetenksomhet).Kan det sies noe om hvem som var arvinger ved dette skiftet? LenkeSamtidig skal skiftet etter hans hustru Anne Olufsdatter Torp (Jampt) begr. 9. sept. 1700 ha vært holdt 10. juni 1706, men finner det ikke i databasene. Finnes det fremdeles?Takknemlig for snarlig svar, gjerne delvis, drar på juleferie torsdag morgen 11. des. På forhånd mange takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det er en relativt kort forretning og gjelder fordeling av jordegods på Sunnmøre. Her nevnes Niels Hierman's barn Anna Catharina, Anna Hiermanne og Jens. Jeg antar at det er vist til skiftet i 1706 i en kilde, men kan ikke se at selve skiftet er å finne i protokollen for geistlige skifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Arentz

Tusen takk for raskt svar!Her er det da tilsynelatende n. bare EN sønn Jens (ikke også en event. eldre sønn Jens Waldow som vist v. FT 1701 i Haus). Noe 4. barn utover den første Anna Catharina som døde 27 feb. 1695 synes heller ikke å ha levd opp. Går ellers ut ifra at hustru Annes skifte 10. juni 1706 heller ikke finnes blant noen av de ordinære skiftene fra Bergenhus. Kilden har jeg dessverre ikke notert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.