Gå til innhold
Arkivverket

[#65114] Kan noen hjelpe meg å finne dåpen til Jens J. Vedvik f. 1851/52?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Kan noen hjelpe meg med å finne dåpen til Jens J. Wedvik (Vedvik) fra Vedvik i nåværende Vågsøy kommune og Nord- Vågsøy sogn. Da han ble født i 1851/52 hørte familien til en av Seljes sogn.Jeg antar at det er her at Jens drar til Amerika for 2. gang[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=11&filnamn=EMIBERG&gardpostnr=61680&merk=61680#ovre>LenkeJeg antar at dette er familien i 1865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Takk skal dere ha for rask hjelp. Er det mulig å finne ut om Ole hadde flere barn?Sønnen Jakob hadde mange barn i to ekteskap, men han hadde også et barn utenfor ekteskapet, men var det flere?Er det mulig å finne fødselsdatoen eller dåpen til Anne, søsteren til Jens og Ole. Ble Anne gift?Jens drog til Amerika for 2. gang i 1907, men når tid drog han første gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Takk skal dere ha for rask hjelp. Er det mulig å finne ut om Ole hadde flere barn?Sønnen Jakob hadde mange barn i to ekteskap, men han hadde også et barn utenfor ekteskapet, men var det flere?Er det mulig å finne fødselsdatoen eller dåpen til Anne, søsteren til Jens og Ole. Ble Anne gift?Jens drog til Amerika for 2. gang i 1907, men når tid drog han første gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Vielse mellom Anne Johanne Jacobsdtr. født 1855 på Vedvik, og Mons Tomas Andersen i 1881 Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Vågsøy i Selje, Ministerialbok nr. C 1 (1881-1888), Ekteviede 1881, side 89. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2067&idx_id=2067&uid=ny&idx_side=-79>Lenke (nr 6) Her er familien i 1900 Lenke Og dåpen Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Selje, Ministerialbok nr. A 10 (1844-1858), Fødte og døpte 1855, side 71. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg finner disse som barn av Jacob og Rakel.1. Janike Rakel født 20.09.18482. Ole Johan født 01.10.18493. Jens Andreas født 17.07.18524. Anne Johanne født 12.05.18555. Jacob Rasmus født 11.03.18586. Anders Gregorius døpt 17.02.18617. Janikke døpt 20.09.1863 Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Takk for god hjelp. Her var mye interessant. Nå vet jeg en del om 2,3,og 4. Lar det seg gjøre å finne ut hvor det ble av de andre?Jeg vet at Ole Johan fikk sønne Jacob i 1873, men fikk han flere barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Kan noen av søskenflokken i nr 10 ha reist til Amerika. Jeg vet at Jens Andreas reiste til Amerika for 2. gang i 1907. Jeg vet også at det var mange som het Vedvik i USA, men om noen av dem har tilknytning til denne familien vet jeg ikke. Det hadde vert meget interessant å fått vite noe om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.