Gå til innhold
Arkivverket

[#65115] RO; Haugesund - Stavanger: Sjur og Ragnhild Johanne STANGELAND, deres barn?


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Stangeland, Sjur Torgeirsen 1870-1968 og Helgevold, Ragnhild Johanne 1876-1961 bodde i Haugesund, der Sjur var bødkermester. De hadde disse barna iflg 'Sunnhordlandsslekter': A. Stangeland, Brita (f. 1904- Haugesund, RO) Yrke? Bosted? Ektefelle? Barn? B. Stangeland, Torgeir (f. 1905- Haugesund - USA?) Yrke? Bosted? Ektefelle? Barn? C. Stangeland, Johannes (f. 1905- Haugesund, RO, d. - USA) Yrke? Bosted? Ektefelle? Barn? D. Stangeland, Kristi (f. 1906- Haugesund, RO, d. - Stavanger, RO) gm Norland, Magnus (f. ?) Yrke? Bosted? Barn? E. Stangeland, Sverre Sigurd (f. 1907- - Haugesund, RO, d. - Haugesund, RO) Yrke? Bosted? Ektefelle? Barn? F. Stangeland, Ragnhild Johanne (f. 1911- - Haugesund, RO, d. - Stavanger, RO) gm Sæland, Torleif (f. ?) Yrke? Bosted? Barn? Er det noen som kjenner til denne familien? Opplysninger om nålevende sendes affi alfakrøll online dot noMvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Sverre Sigurd var gift med Tora Edvarda f.11.7.1924 og døde 29.8.2003. Sverre døde 11.10.1992. De hadde en datter som jeg kjenner og som jeg også har jobbet med tidligere. Kan legge opplysningene på mailen. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnar Fitjar

På gravminner finner jeg utenom Sverre: (Alle er begravet i Haugesund): Torgeir 4/6 1905-25/10 1989. Johannes 4/ 6 1905-13/ 8 1980. Brita 13/ 3 1904-23/ 3 1987.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

OK, takk Agnar. Da er det vel bare de to jentene som ble gifte jeg mangler. Nå blir det lettere å finne dåpen til disse barna.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnar Fitjar

Fra dødsfall i Norge 1995-april 2001: Kristi Norland f 10/ 2 1906-27/ 12 1996 (204449) På nummer 222149 døde hun 28/12 1996.Postnummer er 4120. Ryfylke sorenskriverembede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Takk igjen,Da har jeg fått en god del, og i tillegg to eposter om denne familien, så nå skal det nok gå så det suser videre. Det som nå tar tid er å ringe til alle disse slektningene, som jeg aldri før har snakket med. Vi er jo bare 4-menninger, så det er jo et stykke uti. Men husker at min far snakket om dem, men dum som vi var den gangen noterte vi ingen ting om sidegrenene, og på anetavlen er jo ikke de med.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Bjørlo Fiskå

Hei Det er Norland i Høle(nå Sandnes kommune), Norland i Forsand og Norland i Strand. Kristi( nr 6/8)var født i Strand. mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Unnskyld, så har jeg fått disse opplysningene pr mail:Torleif Sæland fullm. bor i Storhaugveien 34 i Stavanger i 1955.Brita Stangeland bor i Strandgt 83 Haugesund i 1955 og er lærerinne.Sverre Sigurd Stangeland bor også i Strandgt. 83 Haugesund i 1955.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Bjørlo Fiskå

Har sett gjennom bygdebøker for gården Norland i Strand, Forsand og Høiland(Sandnes) uten å finne en Magnus som passer i alder. Bygdebok for Høle, Norland går ikke så langt fram i tid. mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Magnus, som var gm Kristi, se (11) het Nygaard / Nygård, og IKKE Norland. Han er trolig f i Stavanger. Jeg aner ikke hvor jeg har funnet Norland-navnet, men det er altså feil. Opplysningen har jeg fått i kveld fra Stangeland-slekten.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kirsten olaug mølstre

Dersom Sverre sigurd er skomakere som var i Strandgt. og Tora så mener jeg de har 3 barn 2 jenter og en gutt. hilsen kirsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hei på dere,(17) Jeg har hatt kontakt med en av Sverre Sigurd og Toras i kveld, så den er grei. Det var vedkommende som fortalte at Magnus het Nygaard (16) og ikke Norland. Ja, Kristi er f i 1906, så 1902 bør jo være rimelig. Det er klart det kan være flere som het Magnus Nygaard i Stavanger, men det vil vel fremkomme av adresseboken for de som har den tilgjengelig. Magnus og Kristi har en sønn. Kan evt sende dere en mail.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.