Gå til innhold
Arkivverket

[#65120] Nesten ikke lesbart - hjelp!


Gjest Inger Eik
 Del

Recommended Posts

LenkePå denne siden døpes en August Benjamin. Årstallet er 1853, men datoen ser ut til å være brent bort. Kan noen vennligst fortelle meg hva farens fornavn er? Og gjerne navnene til fadderne.Lurer på om noen også kan hjelpe meg med navnet på moren som ugift. Jeg har ikke funnet noen vielse.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Jeg leser foreldrene som 'Skibsfører Severin Andr. Bjørn og Kone Anna Bjørn, af Chsund.'Og fadderne: 'Erich Gjeldbøe og Kone Bergithe Gjeldbøe, Barnets Forældre'Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg synes det ser ut som om foreldrene het: Simon Andr. Bjørn og kone Anna Bjørn av Chrsund. Faddere: Chr. Møllerup, barnets moder, Harald Brinchmann, jfr. Marie M.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Siden August står som nr. 4 må man telle seg ned til 4 felt med faddere for høyre side står litt høyere enn venstre side. Derfor tror jeg ikke Erich Gjeldbøe osv. er fadderne til August.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Det ser ut til at Anna er blitt enke og har flyttet til Kristiania med barna. Finner dem i Maribogade 8, 8b ved FT 1875Her står det riktignok Christiansand på fødested, men det kan jo være en glipp.LenkeMvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Iflg. FS kan det se ut som om Simon Andreas Andersen? ble døpt 13/2 1813 Vor Frue i Ålborg DK, foreldre Andreas Bjørn og Anne Christine Møller.Finner også en Anne Kirstine Møller som blir gift 20/6 1812 Budolfi, Ålborg, DK med Andreas Bjørgen(Bjorgen?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Da ser det nok ikke ut som om det er en forbindelse mellom Henrik Vergeland Bjørn og dine. Henriks foreldre kom fra Drammen og Moss mens dine kom fra Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jamen det skjedd saker og ting!! :-)Angående fadderne (4): de some nevnes sammen med en Møllerup er nok riktig. August giftet seg med datteren til denne fadderen. Senere ble han også byfogd i Kr.sundDere har jamen funnet mye, jeg er imponert! Tusen takk for all hjelp!I Tromsø er det nok en onkel på morssiden han bor hos.Jeg hadde vel ikke ventet å finne noen forbindelse til Wergeland, men da jeg så at det var samme navn lurte jeg på om det kunne ha noen sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.