Gå til innhold
Arkivverket

[#65138] Iver Monsen Fra marøen. Er det noen som kan hjelpe med info om han?


Gjest Kenneth Fromreide
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Fromreide

Iver Monsen Marøen Lurer jeg veldig på. Han giftet seg Med Mari Olsdtr.31.05.1760 ( Manger ) Trulova 1 januar 1760.Mari Olsdtr døde rundt 1774 og 1776. (Fant ikke dødsdatoen.)Iver giftet seg på nytt 16.06.1776 ( Lindås )med Marthe Bessesdtr.I 1801 bodde iver og marthe på gården sylte,Manger. Da var Iver 70 år.Når og hvor ble iver monsen og Mari Olsdtr Født og dødsdato? Foreldrer?Iver ble født rundt 1730.Faren til Iver kan være Mons Olsen Marøen???Mvh Kenneth Fromreide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke L Hansen

Her fra 'Radøy gjennom tidene 1' s 387, Sylta: Mari Olsdtr Sylta g 1760 m Ivar Monsen Marøy f ca 1737. Hennes f er ikke nevnt. Mari og Ivar budde på Nordanger nokre år, før Ivar fekk bygselsetel på heimebruket hennar i april 1770 (Sylta). Det vart halde skifte etter Mari sist i juni 1775. 4 barn.Ivar g 1776 m Marta Bessesdatter Skare (Lindås) f 1742. Kyrkjebøkene er ufullstendige på denne tida, og med veit ikkje kva tid Ivar og Marta døydde. Men det var halde skifte etter Ivar i februar 1807. 4 barn.Mvh Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Fromreide

Hei Vibeke.Tusen takk for infoen.Var artigt og høre.Iver og mari er mine 5 Tipp oldeforeldreKjempe fint.Gi en lyd visst du finner ut mer.Mvh Kenneth Fromreide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Tror selv Kenneth, jeg var på leting etter denne herren for endel år siden, og jeg mener å huske, et tips om at han var sønn av en Mons Eriksen på Nordanger. Som du sikkert vet, så er kirkebøkene fra Manger før 1759 borte vekk i brannen i kirken det året.Mvh. Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Fromreide

Fantastisk.Tusen takk Vibeke. Ja det skal jeg gjøre.Ja jeg mente faren het Mons Olsen.Hei Torleif.Ja det var artigt att du også har letet etter Ivar.Ja der er synd med di kirkebøkene som forsvant.Mvh Kenneth Fromreide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.