Gå til innhold
Arkivverket

[#65140] Manglende pantebøker i Østfold


Gjest Eivind Kinck
 Del

Recommended Posts

Gjest Eivind Kinck

Jeg har nå 'surfet' en god del i tinglysningdokumenter, og jeg synes dere har gjort en fin jobb med å strukturere og tilgjengliggjøre dette materialet.Når det gjelder pantebøkene for Heggen og Frøland Sorenskriverembete i Østfold ser dette komplett ut for perioden 1689 - 1851, bortsett fra et gap mellom 1745 og 1761. Er dette fordi materialet ikke er scannet, eller mangler det pantebøker for denne perioden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Panteboka du etterlyser, er nr. 5 for Heggen og Frøland sorenskriveri og går fra 6/7-1745 til 2/11-1761. Se LenkeNå sitter jeg hjemme og ikke på jobb, men denne panteboka skal være skannet. Årsaken til at du ikke finner den på nett, må være at den ikke er indeksert ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei EivindDet stemmer som Kristian skriver, denne panteboka er skannet men ikke indeksert ennå. Den står for tur til indeksering og det drøyer nok ikke lenge før også denne boka er ute på nett sammen med resten av bøkene for Heggen og Frøland sorenskriverembete... Mvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.