Gå til innhold
Arkivverket

[#65150] Er det noen som kan hjelpe meg med info om Abraham Pedersen Vedvik f. 13/2-1851?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Er det noen som kan hjelpe meg med info om Abraham Pedersen Vedvik f. 13. febr. 1852. Han ble gift en gang i 21. juni 1872, men jeg vet at han hadde flere ekteskap, om dette da var det første eller det andre vet jeg ikke. Sammen med Oline eller Olava Ingebrigtsdtr. Åsebø hadde han disse barna:Peder Rinden f. 1887 d. 1934Ingeborg Vedvik trolig død før 1900?Samuline Vedvik f. 1884Alette Vedvik Abrahamsdtr. F. 11. jan. 1880 d. 1. mars 1964. Jeg vet alt om Alette ainw etterkommer, men lite om de andre.Dersom Abraham var gift så tidlig som i 1872, ville det være naturlig at han hadde barn som ble født før 1884?, men hvor kan jeg finne info om det.Familien hørte til garden Vedvik i daværende Selje sogn i 1900.Håper noen kan hjelpe meg meg dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Da må dette vere familien i 1900, men jeg antar at det må være flere barn? Det er sikkert noen som har flyttet ut før 1900. LenkeJeg har nå fått oppgitt følgende barn:Samuline Vedvik f. 1873 død som barnIngeborg Pernille Horn f. Vedvik 5. okt. 1876Peder Vedvik (Rinden) f. 1887 d. 1934 g.m Jørgine (Gina) Godtfredsdtr. Hoddevik f. 1888Samuline Kongsvik f. Vedvik . 13.01.1884 – 16.11.1962Alette Vedvik Abrahamsdtr. F. 11. jan. 1880 d. 1. mars 1964Kan der være flere barn som ikke er med i FT for 1900. Det kan kanskje tenkes i og med at disse ville være over 20 år da ft for 1900 ble registrert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ifølge S&F fylkesarkiv, får dette paret tre barn: Namn År Foreldre Gard/bustad KjeldeAletta Elisa Abrahamd. 1880 Abraham Peders., Oline Ingebrigtd. VedvikenIngeborg Pernille Abrahamd. 1876 Abraham Peders., Oline Ingebrigtd. VedvikenSamueline Martine Abrahamd. 1873 Abraham Peders., Oline Ingebrigtd. Vedviken Det ser ut for at du har funnet dem alle tre.Som Anne sier var han tj; karl og unkar da han gifta seg. Født ca 1851 i Sleje og hun i Eid 1844.Kan ikke lage lenke til Fylkesarkivet, for de bruker 'haker'. Men du finner det selv her: http://fylkesarkiv.no/Oline Andrine var f på Eid 22/5-1844 av foreldre Ingebrigt Ole. Åsebø og hustru Marte Magne.Døypt 26.5.1844. Fadder: Martinus Rasmusen Frislid, John H. Åsebø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

En slektning av min kone ble gift med en Ivar Olsson Vedvik, f. 1823, men jeg vet ikke hvor han kom fra. Kan det være samme familie?Mvh.Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Peder døpt 1888 (nr 19) Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Vågsøy i Selje, Ministerialbok nr. C 1 (1881-1888), Fødte og døpte 1888, side 51. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Takk for god og nyttig informasjon. Birger det hadde vert interessant å fått vite litt mer om din kones tilknytning til Vedvik. Jeg har ennå ikkje funnet ut hvem Ivar Olsson Vedvik, f. 1823 var, men kanskje det lar seg gjøre å finne ut noe om han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Takk for god og nyttig informasjon. Birger det hadde vert interessant å fått vite litt mer om din kones tilknytning til Vedvik. Jeg har ennå ikkje funnet ut hvem Ivar Olsson Vedvik, f. 1823 var, men kanskje det lar seg gjøre å finne ut noe om han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk for det, Berit Knudsen! Jeg var klar over at Iver sjøl var født i Gulen, men der har ikke vært noen plass i Gulen som hette Vedvik eller Veddevik før denne Colbein Wedvik eller Weddevik kom til denne plassen iflg. det jeg har fått opplyst!Mvh.Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Nå blir dette et tema innen et annet tema, og det er ikke bra, så jeg skal fatte meg kort. Ole Colbeinsen ble gift 1735, nr.17 i Gulen med ei enke og det var hun som var fra Weddevig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Onkel til mannen til Alette, Jens Andreas født 17.07.1852 til USA, kalte seg i mange sammenhenger for Jens Weddevik. Hvorvidt det var vanlig å kalle seg for Weddevik på den tiden vet jeg ikke, men det er ikke umulig at disse har tilknytning til samme sted. Jeg har ikke hørt om at det finnes andre steder med navnet Vedvik, men det skal vere et annet sted i Nordfjord som man benyttet navnet Vetvik. Det er mulig at man også i Sogn dvs i Gulen eller i nærområdet der brukte gardsnavnet Vedvik eller Weddevik, men dette må evn taes opp under et annet tema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.