Gå til innhold
Arkivverket

[#65152] Bømlo Finnås Johannes Wollertsen bosatt Bømmelhavn i Ft 1900


Gjest Kjell-Arne Mellum
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell-Arne Mellum

Jeg finner min tippoldemors søster, Zakarine Martine Larsen, f. 1849 Bergen, gift i Bergen med Johannes Wollertsen, f. 1846 på Vevle, Haus. Han er da Skomakersvend. De er bosatt i Bergen i Ft 1875, 1885, 1891, og får føgende barn i Bergen:1771 Bergit Mathilde, 1774 Wollert J. I., 1876 Baggard August, 1878 Johannes Martin, 1880 Sakkarias, 1886 Bergit Mathilde, 1889 Anna Karoline, 1895 Ragnvald. Men i Ft 1900 finner jeg de på Bømmelhavn i Finnås. [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=10&filnamn=f01218&gardpostnr=159&personpostnr=1030#nedre>LenkeDa er han oppført som gardbruker og hun som gardbruker kone og landhandleske.Sønnen Wollert finner jeg i Ft 1900 på Vaksdal bruksskole som malersvend.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Takk for opplysningen. Er det noen som har Bømlø III, og kan ta seg tid til et oppslag i denne søte forjulstid.MvhKjell-Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brynhild B Person

Bømlo lll side 249. 'Johannes Wollertsen selde Bømlahamn til Gudmund Larsen og Ingebrigt Bårdsen tgl.14/5 1914. Familien Wollertsen flutte til Stord' Mvh Brynhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnar Fitjar

Gå inn på DIS gravminner igjen på Ragnvald og Wollert. Trykk på vis. Da får du fram gravsteinene med noen av navnene.Du kan så gå på Bergen off bibliotek og lese BT på mikrofilm dagene etter dødsfallene. Da får du ofte opp navnene på etterkommere i dødsannonsene. De fleste som heter Wollertsen bor fortsatt her i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.