Gå til innhold
Arkivverket

[#65155] foreldrene til Per Holm


Gjest torill sundberg kopperud
 Del

Recommended Posts

Gjest torill sundberg kopperud

Hei! Jeg leter etter Per Holm som var født i 1926 han døde i 1979 i Oslo Hans foreldre het Erling og Anna Berg Holm De hadde tilknytning til Nittedal, for de var der å besøkte slekt eller bekjente. Har lett i Bygdeboka og i kirkebøkene men kan ikke finne noe som ligner en gang. Er det noen som kan hjelpe meg med dette??? hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Hvis du ser på FT 1900 finner du noen få Erling Holm. De er født tett før 1900, og kan vel være aktuelle som far til Per. En av dem har tilknytning til Nannestad, men det kan vel være søsken som var bosatt i Nittedal?. Har du funnet dåpen til Per?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Ifølge DIS' gravminner ( http://www.disnorge.no/gravminner/vis.php?mode=x ) var Per Holm født 4.mars 1926. Han døde 27.november 1979 og er begravet på Nordre Gravlund i Oslo.Han står ikke innført som døpt i 1926 i klokkerbøkene for de tre kirkene i Nannestad (Bjørke, Holter og Nannestad) - og heller ikke i klokkerboken for Nittedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

I Kristiania i 1900-tellingen er det ikke mindre enn 3 Erling Holm , så hvem av dem som passer til den du søker , er vel ikke så enkelt å finne ut av?LenkeOm du ikke skulle kjenne igjen navnet på noen av slektningene i 1900-tellingen.Blir vel som å lete etter nåla i høystakken, om du ikke finner flere holdepunkter.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Eneste Erling Berg jeg finner på Fam.s er denne mannen med Thue som mellomnavn.Riktignok kunne alder og vielsesår passet, og hustru har Anna som et mellomnavn, men det blir ren gjeting.Han finner du også i 1900-tellingen i Kristiania.Lenke På Dis gravminner finner du mange Erling Berg i Oslo-området,men har ikke funnet hustru Anna Berg Holms grav?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest torill sundberg kopperud

hei alle sammen jeg har ikke funnet dåpen til Per men kjente av ham sier at foreldrenes navn er Erling og Anna Jeg fant en Anna gift første gang Berg i Sarpsborg, Kan det være henne? Per Holm var veldig mørk i håret og så ut som en Tater(unnskyld utrykket hvis noen skulle føle seg støtt) Av yrket var han taktekker. Og det er noe som sier meg at han kanskje kunne tilhøre de reisende. Ellers takker jeg så mye for hjelpen og vil gjerne ha videre hjelp også hvis det er noen som kan det. mange hilsner fra Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er en del som bruker navnet Holm, på en av Holmgårdene i Nittedal i 1900: LenkeDet kan jo muligens være derfra Erling Holms familie kom fra?Ellers vet jeg at det var en den av ' De reisende familier' som het Holm, som slo seg ned i Eiker, Buskerud.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ser at du her lagt inn samme spørsmål uten å få svar på Dis slektsforum: LenkeVel ikke så enkelt dette når det kan være nålevende slektninger. Kan hende du må vente til 1910-folketellingen kommer,om du ikke kan oppsøke Oslo Byarkiv å leter der i adressebøker?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ser at du her lagt inn samme spørsmål uten å få svar på Dis slektsforum: LenkeVel ikke så enkelt dette når det kan være nålevende slektninger. Kan hende du må vente til 1910-folketellingen kommer,om du ikke kan oppsøke Oslo Byarkiv å leter der i adressebøker?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kan hende det er lurt å minne om at det ikke bør legges ut opplysninger om nålevende personer her.Ser at Dis-forum minner om dette.LenkeLykke til medl letingen. Om noen har opplysninger til deg om Per Holm, så håper jeg de sender deg dette i private mail.God jul !Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest torill sundberg kopperud

hei igjen Dette er ingen nålevende personer selv om Per døde ganske nylig.Og det jeg ville fram til var foreldrene og videre bakover. Men når man ikke har en ledetråd engang er det som sagt veldig vanskelig. Jeg har funnet ut at det er for mange Erling Holm til at jeg kan gjette meg til hvem det er av dem. Noen grav på Anna Holm har jeg heller ikke funnet enda. Jeg får lete videre, selv om det blir som nåla i høystakken!Tusen takk for all hjelp! mange hilsner fra Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.