Gå til innhold
Arkivverket

[#65163] Norsk personell i London under 2. verdenskrig


Gjest Rolf Grieg
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Grieg

Jeg er interessert i opplysninger om norsk personell i London under 2- verdenskrig. Jeg har to navn 1: Ragnhild Adeler,(Dahl), født 26.02.1918 og 2: X. Adeler, datoer ukjent. Ragnhild er født på Ringebu, gården Gunstad. Jeg er også interessert i opplysninger om gården Gunstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

I Ringebu finner man dåpen: [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060726090390.jpg>LenkeI gravminneregisteret til DIS-Norge http://www.disnorge.no/gravminner/global1.php finner man at Ragnhild Adeler, født 26. februar 1918, døde 2. august 2002. I samme grav er også Stig Adeler, født 27. mars 1916, død 7. juni 1989, registret.Stig og Ragnhild Adeler har gitt ut slektshistorisk litteratur: Quist-Hanssen og Stig Adeler: (DAHL) Slektsregister over Lensmann Hans Kristiansen Dahl og Antonette Mathilde Berbom's etterkommere m.m. 1962.Og andre utgave: Slektsregister over Lensmann Hans Kristiansen Dahl og Antonette Mathilde født. Page 2. 2. Berbom`s etterkommere m.m, (andre utgave av Ragnhild Adeler).En del opplysninger om Gunstad, gnr. 41/2 i Ringebu, finner man i panteregisteret, som ligger her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Nordmenn i fangenskap 1940-45: Ralph Stig Arild Adeler, politikonstabel, Oslo, f.27-03-16. Arr. 10-08-41, overført Åkebergveien, løslatt 25-08-41. Arr. 24-07-42, overført 24-07-42 Åkebergveien, flyktet 30-07-42.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Grieg

Ragnhild (Dahl) Adeler var i London (?) under krigen. Hun skal ha arbeidet med telegrammer? Noen som vet mer om hennes og mannens (Stig Adeler) virksomhet under krigen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.