Gå til innhold
Arkivverket

[#65172] Hvor født ? Ole Jensen flytter fraTønsberg til Stokke 1830


Gjest Ove Gunnar Jacobsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristian Hunskaar

Uheldigvis mangler dåpslister for Skedsmo for en lang periode omkring 1801. På Sørum-gårdene (Østre og Vestre) er det i alle fall to Jens'er som kan tenkes å være far til Ole: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Denne skredderen må jo være identisk med skredderen Ole Jensen, som døde 25. februar 1833 og var far til Olava Olsdatter, født 4. september 1833. Det er vel derfor du spør!Da vet vi jo fra vielsen 26. november 1830 at faren skal hete Jens Hansen. Hvilken ulykke at det er to Jens Hansen på Sørum i Skedsmo i 1801!PS: Finner ikke Ole Jensen konfirmert i Skedsmo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove Gunnar Jacobsen

Hei Kristian! Ja det er vår felles venn som jeg nå har fulgt inn og utflyttet bakover via Tønsberg og Christiania til Agger. LenkeSynd at det er dårlig med kirkebøkene der i den perioden.Mvh Ove Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Ove Gunnar Jacobsen

Ole flytter att og fram mellom Christiania og Agger (Aker) før han flytter til Vestfold.1822 fra Christiania [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7236&idx_id=7236&uid=ny&idx_side=-285>Lenke ,innføring nr.13, til Agger Lenke ,innføring nr.27, hvor det også nevnes at han ble konfirmert i byens kirke i 1815.Konfirmasjonen har jeg ikke funnet.1823 fra Agger Lenke ,innføring nr.64, til Christiania Lenke , innføring nr.139.1825 fra Christiania Lenke , innføring nr.28, til Tønsberg Lenke , innføring nr.10.I Tønsberg var han gift med Inger Sophia Christensdatter Lenke Gunnar Jacobsen&nr=16&antinnlegg=4&startnr=&antall=&spraak=n#anker . ( Ole fra Hønen er ikke min kandidat lenger i og med min Ole er fra Skedsmo ).1830 fra Tønsberg Lenke , innføring nr.2 til Stokke (han er for sikkerhets skyld ført en gang til i kirkeboka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove Gunnar Jacobsen

Riktig lenke 1830 fra Tønsberg Lenke , innføring nr.2.Denne lenken viser også, som innflyttet 1828 fra Stokke til Tønsberg, Olea Jensdatter som vel er den Olea som blir gift med Ole i Stokke 1830. Men jeg ser ikke Olea utflyttet fra Tønsberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.