Gå til innhold
Arkivverket

[#65173] Lars Løberg, hvem er du?


Gjest Eli Gjone Morvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Eli Gjone Morvik

Har flere (avdøde) onkler fra Leppen/Løberg i Skien. Hadde vært hyggelig med kontakt, hvis vi er i slekt. (Beklager hvis ikke 'temaet' passer i forumet; jeg er ikke vel bevandret verken i data eller slektsforskning.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest André Martinsen

Du kunne jo nevne navnet på noen av dine gamle onkler. Det kan hende at noen her i forumet kjente til dem eller er i den samme slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Eli, ikke still slike spørsmål direkte til enkeltpersner som deltar i dette forumet, men still åpne spørsmål til alle. Kars Løberg er forøvrig fra Trysil, noe man kunne ha funnet ut på enkel måte. Hvis du har avdøde onkler fra Løberg i Skien, som du skriver/hevder, må det innebære at det finnes et gård som heter Løberg i Skien, og da hadde det vært greit om du kunne redegjøre nærmere for denne gården, hvor den ligger mv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Du finn ein rekkje gardsbruk Løberg under Gjerpen sokn i Telemark i folketeljinga 1900 som ligg her på DA. Sjå om du finn nokre kjende der fyrst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell-Arne Mellum

Hei, Eli Gjone Morvik.Om du føler du kom litt skjevt ut nå, så ikke la det stoppe deg for å spørre etter hjelp. Dette forum er et utrolig bra sted å spørre om hjelp.Her er massevis av hjelpsomme, flinke mennesker som er villig til å bruke tid og evner på din slektsgranskning.Så bare trø til, enten i dette innlegg eller i et annet som du oppretter.MvhKjell-Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eli Gjone Morvik

Takk til Kjell Arne Mellum! Jeg trang 'trøst' etter å ha tråkka feil og tenkt feil og ... i det hele tatt. Om noen dager er jeg sikkert i gang igjen. Tusen takk. Hilsen Eli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne B. Kristiansen

Husk, det gjelder å hoppe opp på hesten så fort som mulig når en er kastet av.....Vi som har lyst til å hjelpe deg venter i spenning på den informasjon som du har om din onkel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Eli.Eg veit det er ein eldre Lars Løberg som har skrive ein artikkel i NST ein gong i tida, men eg veit ikkje kven det er. Kanskje kan det vera ein av dine onklar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Tore har rett. Det står berre L. Løberg som forfattar av artikkelen som er trykt i B XIX hefte 1 s. 60 av NST. Artikkelen er kalla: Austråtts eiere gjennom 1000 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.