Gå til innhold
Arkivverket

[#65174] Brønnøy/Nordland: Johannes Jacobsen (ca. 1790) og Anne Katrine Sørensdtr.


Gjest Hermod Moursund
 Del

Recommended Posts

Gjest Hermod Moursund

Om disse har jeg svært lite forhåndsinformasjon å komme med. Tror Johannes Jacobsen var fra Skåren i Brønnøy og antagelig født omkring 1790. Kona Anne Katrine Sørensdtr. (f. ca. 1793) skal være fra Torget i Brønnøy og datter av Søren Olsen Sylteren (f. ca. 1751) og Berit Kirstina Knutsdtr. (f. ca. 1759).Er det noen som sitter på informasjon om Johannes Jacobsens forfedre osv.?Hermod Moursund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Anne Katrine Sørensdtr. f. 1792, dtr. av gbr. Søren Olsen og Berit Kirstine Knutsdtr. Sylteren ble gift 1819 med Ole Kristian Andersen Skill. Bosted var Svenøya. Begge døde 1837 paa Torget.Johannes Jakobsen f. 1783 d. 1860 ble gift II 1820 med Anne Katrine Olsdtr. f. 1793 d. 1869, dtr. av gbr. Ole Kristensen og andre kone Elen Andersdtr. (Lavollen) Torget indre Brønnøy.Johannes Jakobsen fra skifter og militaer rullene ble f. 1783 d. 1860, sønn av gbr. Jakob Dinessen (1749-1828) og Karen Bjørnsdtr. (1751-1825) Skaaren Brønnøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Glemt å si at Johannes Jakobsen og Anne Katrine Olsdtr. var gbr. på Horn store Brønnøy. De hadde barna: Karoline Andrea f. 1821, Rakel Johanna f. 1824 d. 1828, Johan Christian f. 1827 d. 1828, Peder Johan f. 1829 d. 1876 ug. spedalsk, og Kristine Marie f. 1832 d. 1911 ug. Karoline d. 1892 g. 1845 Peder Johan Andreassen Horn store. Mange barn (10).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Tusen hjertelig takk. Tror jeg kom til akkurat riktig person.Jeg visste ikke at det var to forskjellige Anne Katrine Olsdtr./Sørensdtr. Ser ut til at Olsdtr. er riktig. Vet du når Anne Katrine Olsdtr.'s foreldre levde?Interessert også i de 10 barna til Peder Johan og Karoline - når de levde osv.Sønnen Petter Pedersen (1854-1921) var gift med Anna Bugge Bendiksdtr. (f. 1856). Vet du når Anna døde?Vet du hvem foreldrene til Peder Johan het?Får ta spørsmålene etterhvert. Nei, Jeg stammer ikke fra disse forfedrene, men har tatt på meg å hjelpe dem litt tilbake i tid.Hermod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.