Gå til innhold
Arkivverket

[#65194] Tydehjelp i Meløy 1899


Gjest Anne Lise Hovdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg skulle gjerne hatt hjelp til å tyde det som står om Albert Olai Jensen som utflyttet i 1899 til Amerika. Jeg forstår noe: Han dro fra Trondheim til Amerika? Hva står eller Albert Olai Jensen. Står det Engen?? Han flyttet vel 22.05.1899, men hva står foran den datoen?Sønn av en venninne har lenge vært på jakt etter når Albert flyttet til Amerika, og Albert var bror av hans bestemor. Han har også strevet for å finne ut når han flyttet til Amerika og å finne igjen han i Amerika. Jeg har prøvd å søke på Ellis Island uten å finne noe, og andre databaser i Amerika har ikke jeg adgang til. Albert kalles Albert Jensen Eide ved dåpen i 1882, og var født i Engen eller Engviken i Meløy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Årsaken til at min venninnes sønn ikke har funnet ut av dette tidligere tror jeg må være at han har letet etter han som Albert Olai Eide. Det skal visstnok være det navnet Albert brukte i Amerika, og han er jo også døpt med det navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.