Gå til innhold
Arkivverket

[#65198] Klarer ikke finne Lars Paulsen Jæger og Agothe Jacobsdatter


Gjest Ann Hedvig Øvsthus
 Del

Recommended Posts

Gjest Ann Hedvig Øvsthus

Disse er foreldrene til Larsine Jacobine Larsdtr., uekte født. Permanent lenke til Domkirkens kirkebokLenkeI digital arkivet er det 'estimert' at Lars Paulsen Jæger er født i 1804, men ingenting på Agothe Jacobsdatter.Men jeg klarer ikke finne noen av dem, finner en Agothe Jacobsdatter som senere er gift med Johan Thommassen, men aner ikke om dette kan være rette Agothe.Ann Hedvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Hedvig Øvsthus

Beklager var sikker på at jeg hadde lagt inn den permanente sidelenken jeg, men her kommer den LenkeVil legge til at Agothe også er 'estimert' født i 1804Ann Hedvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Kristiansen

Hvilken domkirke er det snakk om? Oslo, Bergen, Trondheim? På Askøy bor det ei Agothe Jacobsdatter i 1865, men hun er født mye senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Lars døpt 8 juli 1818 på Voss Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Voss, Ministerialbok nr. A 10 (1810-1821), Kronologisk liste 1818, side 129. Permanent sidelenke: LenkeFar Paul Jæger, mor Ingeborg Larsdatter. Kan det være ham, selv om han er yngre enn antatt?mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Hedvig Øvsthus

Det kan det jo, for Larsine er født i 1839, og det er vel mer sannsynlig at han var 20 og fikk ett 'uekte' barn, enn ca 40, eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Ann Hedvig Øvsthus

Vil bare informere om at begravelsen som over står som Ingeborgs ikke er korrekt, dette er svigerdatterens begravelse. Hun var gift med Pål eldste sønnen til IngeborgAnn Hedvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.