Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Signe Marie Solheim

[#65220] Søstrene Martha, Martha (og Martha?) Johannesd Moen, Haus i Hordaland ca 1785

Recommended Posts

Johannes Knudsen Moen (ca 1751-1813) og Siri Johannesdatter Kallestad (1754-1790)fikk tre barn: Martha døpt feb 1783 i Haus, Ole døpt 1. aug 1784 i Haus og Marthe døpt 17. sept 1788 i Haus. Alle tre var i fin form i 1801: Lenke Den ene av disse Marthaene er min tipp-tipp oldemor. Hun giftet seg med Jacob Johannessen Toskedal og flyttet til Florvåg og seinere Breivik i Askøy. Ole har jeg også kontroll på. Men den andre Martha... Jeg finner henne ikke igjen.Ifølge Vaksdal Bygdebok, Stamnes Sokn s.72, ble den første Martha født i 1786, og gift og bosatt i Breidvik i Skjold skipreide mens den andre Martha f 1789 ble gift og bosatt på Florvågnes. Det står ingenting om hvem de giftet seg med, eller hvor Florvågnes er.Jeg har kontroll på denne Martha: Lenke Det er hun som kommer til Askøy, og som dør i Breivik i 1849, 68 år gammel. Lenke Jeg tror det må være Martha f 1783.Men jeg finner ikke spor etter den andre Martha etter 1801. Hjelp ! Jeg er like ved å gi opp dette her. Eller så har jeg bare sett meg blind på det, og løsningen er sikkert såre enkel - håper det : ) Mvh Signe Marie Solheim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei og nei - lenkene virker ikke når jeg bare kopierte det fra arkivforumet. Her er det hele igjen - med lenker som fungerer:Johannes Knudsen Moen (ca 1751-1813) og Siri Johannesdatter Kallestad (1754-1790)fikk tre barn: Martha døpt feb 1783 i Haus, Ole døpt 1. aug 1784 i Haus og Marthe døpt 17. sept 1788 i Haus. Alle tre var i fin form i 1801: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=f11250&gardpostnr=155&merk=155#ovre>Lenke Den ene av disse Marthaene er min tipp-tipp oldemor. Hun giftet seg med Jacob Johannessen Toskedal og flyttet til Florvåg og seinere Breivik i Askøy. Ole har jeg også kontroll på. Men den andre Martha... Jeg finner henne ikke igjen. Ifølge Vaksdal Bygdebok, Stamnes Sokn s.72, ble den første Martha født i 1786, og gift og bosatt i Breidvik i Skjold skipreide mens den andre Martha f 1789 ble gift og bosatt på Florvågnes. Det står ingenting om hvem de giftet seg med, eller hvor Florvågnes er.Jeg har kontroll på denne Martha: Lenke Det er hun som kommer til Askøy, og som dør i Breivik i 1849, 68 år gammel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

God ide! Det siste kan kanskje si noe i allefall. Jeg prøver det. Takk, Arnfrid! Mvh Signe Marie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har vi fått slått fast at Marte d.y. levde i 1814. Fra Arkivforumet, skifte etter Johannes Knutsen Mo: Johannes Knutsen Mo, Hosanger, side 615, prot 12b, 1813-1815? Dato 27. mai 1814, enke Ingeborg Iversdatter og barn fra to ekteskap: Ole, Knud J., John J., 13, Marte J., g.m. Jacob Johannessen Bredvig og Marte d.y., 26, Sigrid J., 19 og Gunbiør J., 17 år.Trenger fremdeles hjelp til å finne ut hvor hun ble av etter det. (De andre barna har jeg kontroll på)Mvh Signe Marie Solheim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.