Gå til innhold
Arkivverket

[#65225] Skifte i Sunnhordland etter Brita Tomasdtr. Røen, Os


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Takk for svar, om enn noe overraskende. Brithe Thomasdtr. Røe giftet seg som enke i Samnanger 02.07.1775 med Erik Johannessen Houkenæs, og barna kan derfor ikke være fra ekteskapet med Erik. Men en Brite Thomasdtr. giftet seg samme sted 23.06.1748 med Mons Arnesen Røe. Jeg ville trodd at barna var fra det ekteskapet, kanskje dette skiftet etter Mons Arnesen kan gi noen svar?. Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Brita Tomasdtr f Nordvik (1722-1776) var bare gift et år med Erik Johannessen (1731 d. ca 1807-16) som var født på Haukanes.Med Mons Arnesson Rudne hadde hun barna Brita f 1755, d. ug i 1775Arne (Aadne) d i 1799 (han var sannsynligvis gift med Karen Monsdtr Færøysund fra Fitjar, de fikk en datter Synneva i 1795 som døde 17 dager gammel)Siri f 1768 og gift med Hans Olavsson Rudne (f på Steintveit i 1771). Dette siste paret fikk 8 barn.Erik Johannesson gifta seg oppatt i 1777 med Mari Knutsdtr Svensdal (1754-1832)og fikk 5 barn med henne.s 400 i Samnanger I, se og Samnanger II, s 81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk til Kjellaug og Mariann som bekreftet min mistanke. Når det gjelder Arne, så kan vel han neppe være død i 1799. Han giftet seg i Stord 18.07.1802 med Karen Monsdtr. Skjellanger. Lenke Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Nok en feil i bygdeboka, s. 404. Han har vel reist fra Samnanger da kanhende.Ser jeg har notert i margen at han døde i 1806. Men hvor jeg har det fra vet jeg ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.