Gå til innhold
Arkivverket

[#65230] oppslag Radøy bind 2, Hordaland


Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Jeg viser til tema 62440.Er Marte Malene Johannesdatter Vågenes f. 1844,datter til Johannes Pedersen (f. Sylte 1815?) og Oline Andersdatter Vågenes, gift 26.06.1831, Manger?Kirkeboken opplyser at Marte Malene Johannesdatter Vågenes er dtr av J. P og Oline Johannesdatter, men et ekteskap melleom disse finner jeg ikke, derimot J.P og O. Andersdatter, som får flere barn, hvorav et dødfødt i tiden etter 1844. Marte Malene f. 1844 kunne passe inn som barn i denne familien. Hun ble forøvrig gift 1871 på Askøy etter å ha født en datter, men hun døde fra datteren og barnefaren allerede kort tid etter ekteskapet. Hvordan datteren siden kom til Eigerøy i Rogaland som forterdatter på Leidland har jeg ikke klart å finne ut av.Noen som kan sjekke opp dette i den nye bygdebok bind 2 for Radøy? Altså: Var Marte Malene f. 1844 datter til Johannes Pedersen og Olene Andersdatter Vågenes (selv om kirkeboken sier ektef. dtr. av J.P og O. Johannesdatter, et ekteskap jeg ikke kan finne)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Ja i følge Radøy boken var Marta Malena datter til Olina Andersdatter Vågenes 1811-1874 og Johannes Persen Sylta 1806-1852, gift 1831. Marta Malena til Bergen i 1868, gift 1871 med Ola Andersen Kjølstad.Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.