Gå til innhold
Arkivverket

[#65248] Blostrup Blostrupsen d.1835 på Hitra.Hvem var han?


Gjest Dag Søpler
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge R. Naess

Alle de Blostrup'er som jeg kjenner til hadde sin opprinnelse omkring Alvdal og kanskje fra bygdene omkring. Det sies at det begynte med at de etterapte navnet til en (dansk ?) embetsmann - det er alt jeg kan si deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Folke Forfang

I 1852 gifta Kari Blostrupsdtr seg i Orkdal med Ole Petersen Damman (Evjensdamman). Ho var foedt 1821, og var fra Foldmo i Foldal. Faren var Blostrup Christophersen.Dette var sikkert samme slekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Hei, jeg mener å ha vært borti eller sett debatt om denne Blostrup Blostrupsen før, tror det kanskje var i den gamle no.fritid.slektforskning.etterl i news. men skal ikke garantere at det er samme person. Ha ellers ei God Jul. mh Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leiv skjerve

Jeg har en hyttearbeider Blostrup Olsen f 1734 d 1804 som overtok Blostrupplassen i Alvdal på min HjemmesideHan hadde 8 barn deriblandt Blostrup Blostrupsen Blostrupmoen f 1737Leiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leiv skjerve

Den er nok blitt galBlostrup er fødd 1774 g m Brynhild Embretsdatter Øren f 1770, Død 1804.Datoen for bryllupet er feil angitt på min HjemmesideLeiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Aas

Det er feil i originalen på FT-1801-tellingen når Blostrup Blostrupsen Blostrupsplass nevnes som 66 år. Hans far, Blostrup Olsen Blostrupsplass, er oppgitt med samme alder [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=15&filnamn=f10437&gardpostnr=302&personpostnr=1956&merk=1956#ovre>Lenke.Innlegg 13 og 14: Blostrup Pedersen på Blostrupmoen, ikke Blostrupsen, 67 år i 1801 Lenke, er Blostrup Olsen Blostrupsplass’ fetter og begge stammer fra direktør Tax.Ellers døde vel Brynhild Embretsdatter Øren på Hitra den 02.03.1851 Lenke (nr 62)Innlegg 10: Kari Blostrupsd. ble født på Kristoffersplassen i Alvdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Aas

Rettelse: Kari Blostrupsd. Kristoffersplass stammer ikke fra Blostrup Olsen Blostrupsplass, men hun stammer fra hans søster, Elen Olsd. Ligarden, 1737-01.11.1818.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.