Gå til innhold
Arkivverket

[#65277] Bøker gis bort


Gjest Odd Einar Tømmerås
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Einar Tømmerås

Nyankommete bøker på fyllinga :Norges Historie 12 bind utgitt av Aschehoug 1911-1916fremstillet for det norske folk af : prof.dr. på alleA.Bugge - E.Hertzberg - Osc.Alb.Johnsen - Yngvar Nielsen -J.E.Sars - A. TarangerDet mest interressante for meg , bortsett fra det skrift-lige er alle bilder av historiske personer og steder.I særstilling står de dbl.sider og utbrettsider med kopierav kart og diverse.Liste følger :--Slaget paa Bergens vaag 12.aug.1665 tegning af Willem van de Velde d.æ.--2 Bergenske defensionsskibes kamp med en Korsar 1672 efter stik af J.Maschenius-- Fredrikstens festning 1667 efter kart af W.Coucheron--Marstrands beleiring 1677 stik af B.Stopendael--Kart Trondhjem-- Nidrosia 1674--Perspektiv-kart over Bergen 1740-- Forestilling over fægtningen ved Berbye gaard i Enningsdalen ved Friderichshald 12te sept.1808--Kriigsfange skibet Bahama 1810--Kart Bergen etter Braunius-Theatrum Urbium 1580-1610--Haldens beleiring 1660 efter S.Pufendorf--Kart Trondhjem 1658 efter S.Pufendorf--Foreningsakten mellem Norge og Danmark afsluttet i Bergen 29.aug.1450--forhåpentligvis en kopi av en sexten Rigsbank-Skilling fra 1814Dette var NOE av innholdet i Norges Historie.I tillegg har jeg :Christopher Hansteen - Til fots til Bergen Anno 1821 utgitt 1969Sigurd Blehr--Mot frigjørelsen.Utdrag av statsminister Otto Blehrs korrespondanse 1891-1903 1.ste bind utgitt Cammermeyer 1946Alle bøker gis bort GRATIS-porto betales av mottaker .hilsen Odd Tømmerås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei, jeg vil veldig gjerne motta Christopher Hansteen - til fots til Bergen Anno 1821, hvis det er mulig. Tar GJERNE alle bøkene, jeg, men det er kanskje litt vel 'frekt' i denne søte juletid.....? Okke som, Hansteen vil jeg bli veldig glad for!vennlig hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild E. Pettersen

Hei! Jeg tar svært gjerne imot: - Fredriksten festning etter kart av W. Coucheron - Forestilling over fægtning ved Berbye Gaard i Enningdalen ved Fredrihcshald 12. sep. 1808 - Haldens beleiring 1660 efter S. Pufendorf.Med hilsen Arild E. Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Nå er det fortsatt helt frivillig å være debattant på Digitalarkivet, André Martinsen.Forøvrig er vel inlegg (1) greit og godt forståelig.Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Einar Tømmerås

Astrid K.Natvig du får HansteenKjell-Erik Andal du får Norges Historiesend mail med navn og adresse tiltove.anita.nilsen@gmail.commen OBS ! Kjell-Erik 12 bind veier litt så det blir littfrakt !god jul fra Odd Einar Tømmerås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.