Gå til innhold
Arkivverket

[#65293] Ragnhild Ros? Tranabakken Steinkjer


Gjest annika forsberg
 Del

Recommended Posts

Gjest annika forsberg

Jag fann i min mormors gamla fotografialbum en bild med ett äldre par och en ung kvinna (dotter) hållande ett barn i dopklänning. På baksidan av fotot står det skrivet: 'Ragnhild Ros...(otydligt o skadat) Tranabakken, Steinkjer . Förmodligen är det ett telefonnummer också: 323 2356B. Jag vet inte om det är släktingar eller vänner till min mormor, hon bodde i Steinkjer på 1930-talet tror jag. Är det någon som har en ledtråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Vet ikke om dette kan hjelpe deg, men om du søker i 1900-folketellingen i Norge, finner du en del med Ros som etternavn.Den familien som geografisk ligger nærmest finner du her i Nord Tøndelag. Her kommer folkene fra Sverige:LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annika forsberg

Tack Gunn jag var nog otydlig i min fråga. Ragnhild heter inte 'Ros, utan ett namn som börjar på 'Ros' eller möjligen 'Rosen'. Resten är skadat så det går ej att läsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, da skal jeg prøve å søke på etternavn som begynner på Ros , så får vi se om navnet dukker frem et sted i 1900-tellingen.Du kan forsøke DIS Grevminne register, der kan du søke på etternavn som begynner på ROS og fornavn , om du ønsker:LenkeHer er registret en Ros født Asklund. Jeg skal prøve å lete i digitale kilder.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg tror at nettopp DIS GRAVMINNER er et lurt sted å søke !Jeg finner flere damer med Ragnhild til fornavn og etternavn som begynner på Ros . Er du heldig så finner du også bilde av gravstøtter i lenkene.Mulig du må dobbeltklikke for å se bildet i lenken:LenkeLykke til med letingen.Jeg skal kikke litt på 1900-tellingen RHD også. Om Ragnhild var født før 1900 bør hun være registrert der.Likevel kan det hende at hun har et annet pikenavn. Fra ca 1900 brukte kvinner her som oftest ektemannens etternavn.Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Det finnes en rekke Ranhild med etternavn som begynner på Ros i RHDs 1900 telling:Legger inn lenke til en av dem her: LenkeOm du har mulighet til å scanne fotografiet og legge inn her , så kan det jo være at noen kjenner folkene på bildet.Lykke til! Og riktig GOD JUL!Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

I Steinkjær i 1900 finner du 24 personer med etternavn som begynner med Ros, men ingen med Ragnhild som fornavn.Legger en lenke til Digitalarkivets 1900-telling for Steinkjær: LenkeDu får se om du drar kjendsel på noen navn her?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.