Gå til innhold
Arkivverket

[#65304] Hvem var far og mor til Hendrich(Seigner?)Grube ant. f. ved Eidsvold Jernv.1696?


Gjest Sigrid Ellen Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigrid Ellen Nilsen

Etter å ha fått god hjelp i temaet 'Tyske innvandrere til Kongsberg og de andre gruvene' finner jeg det lurest i å opprette eget tema for Hendrich, så slipper innehaveren av nevnte tema å få mine e-mail inn på sin PC stakkers. I manntallet for Kongsberg 1732 står det: Hendrich Grube hauer ved Samuels Gruve 36 år,født ved Eidsvold Jernverk, tjenestetid 15 år, gift har to døtre, bor hos foreldrene på Kongsberg, har tidligere jobbet ved Eidsvold Jernverk., trolig bror av Friedrich Grube, understiger ved Hannibal gruve,41 år f. ved Eidsvold Jernverk, tjenestetid 19 år, gift bor i eget hus på Kongsberg, har tidligere tjent hos viseberghaustmann Schlanbusch. Jeg har sjekket i skiftene på Kongsberg vedr. Grubefam. men finner ikke Hendrichs foreldre der. I kirkeboka for Eidsvold(i alle fall den jeg fant) som omhandler den perioden fant jeg ingenting. Jeg er takknemlig for all hjelp!! mvh S.Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid Ellen Nilsen

Hei Gunn!!! Nei, denne filen får jeg ikke åpnet selvom jeg skriver adressen selv.Det er jo veldig synd,for her kan det ligge mye bra stoff. Jeg kommer inn på hovedsiden, men ikke inn på filen med personer. Men takk skal du ha igjen Gunn!!!!! mvh S.ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid Ellen Nilsen

Hei Gro!! Lenken er nok OK, men det er min PC som ikke tar imot. Noe med serveren eller noe sånt visstnok. Jeg er litt dårlig på dataspråk, så jeg håper du forstår hva jeg mener. Men, tusen takk skal du ha!!! mvh. S.Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.