Gå til innhold
Arkivverket

[#65306] Omstreifer? Johan Johannesen


Gjest Lena Eriksson
 Del

Recommended Posts

Gjest Lena Eriksson

Jag har några uppgifter från Arnvid Lillehammer som jag funderar på.En Johan Johannesen fick pass från fogden i Salten 9 september 1842 och kom till Kristiansund 27 mars 1843. 21 april samma år kom han så till Molde för att resa vidare till Bergen. Han var i sällskap med Gulbrand Hansen, Johanne Palm och Johanne Holm. Av omstreiferslekt.24 juli 1844 får han nytt pass påskrivet av fogden i Sunnmöre,nu kom han från Bergen och hade hustru Maria Andersdatter med sig.Någon som vet något om Johan och hans hustru?Jag tror han är född i Rödenes omkr. 1818. Maria vet jag inget om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Lena Eriksson

Tyvärr inte rätt Johan.Eftersom du Arnvid nyligen svarat på några inlägg och kanske läser det här, undrar jag om du vet vem Maria Andersdatter var egentligen? Barn?Jag har alldeles tappat bort detta par efter 1844.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.