Gå til innhold
Arkivverket

[#65317] Marta Steffensdatter, Fjell, Hordaland


Gjest Jarle Grøhn
 Del

Recommended Posts

Gjest Jarle Grøhn

Fra Fjell Bygdebok Band II under Bnr. 11 har jeg notert at det står 'For Marta Steffensdatter sitt første ekteskap, sjå Sekkingstad, bnr. 9.' (Bnr. 11 gjelder hennes andre ekteskap med Tor Monsen). Marta Steffensdatter var datter av Steffen Nilsen og Ellen Mikkelsdatter i Hosanger og levde 1816-1878.Det jeg lurte på er bare om noen som har denne bygdeboken kunne skrevet inn her hva som står om Martas første ekteskap i bygdeboken (hvem mannen var, barn osv.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Polden

Nore Bjorøyna. 3) Anna, fødd 1844, konfirmert 1859. 4) Lars (1847 - 1856)Lars Tørrewsen Sekkingstad var som til Tørres Larsen frå Våge (1787 - 1847), i hans andre ekteskap med Brita Andersdatter frå Ebbesvika. Ho var fødd 1786.Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Polden

HeiHer kom berre siste halvdelen av svaret mitt med. Vårherre måtte vita kvifor, eg gjer det ikkje. I alle fall, Marta sitt første ekteskap var med Lars Tørresen Sekkingastad, som var frå dette bruket. (ca 1816 - 1847). Dei to første borna var Brita (1839 - 1895) busett på Geitanger, og Guri (1841 - 1884) busett på Nordre Bjorøyna. Resten finst i forrige innlegg.Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.