Gå til innhold
Arkivverket

[#65329] Nils Jacobsen og Olea Olsdatter, Holmestrand


Gjest Truls Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Truls Olsen

Noen som sitter på noe informasjon om disse to? Eller som kan hjelpe meg å finne noe?De har to barn som jeg vet om: Ole Nilsen f. 1841 og Jacob Nilsen f. 1845. I 1865 er de fraskilt, og Olea bor i Kirkegaten 18 i Holmestrand. Olea er født ca 1805.Skulle gjerne visst når de ble gift, navn på foreldre, fødselsdato, hvor Nils oppholder seg i 1865 osv, osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Odd Bjørn Eriksen

Hei!Foreldrene til Niels Hendrik Jacobsen er Jacob Andersen f.1775, og Malene Børresdatter f. 1774, begge i Botne i Vestfold.Niels og Olea hadde også en datter Petronelle 'Nella' Nielsdatter f. 30.07.1838 i Holmestrand. Hun ble gift med Thomas Mathisen, f. 14.04 1830 i Holmestrand og de hadde 3 barn.I følge familien så har vi hele tiden hørt fortalt at Niels omkom på selfangst i Ishavet, og hun satt igjen som enke med 3 barn. Vi har ikke klart å finne han i kirkebøkene under døde. Det er også rart at det står fraskilt i FT 1865.Odd Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Truls Olsen

Hei. Takk for informasjon Odd Bjørn. Vet veldig lite om den familigrenen... Interessant også å høre at han omkom på selfangst i ishavet.Vet du fødselsdato på Niels?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Bjørn Eriksen

Hei!Niels er døpt 07.12.1809 og komfirmert 11.04.1824 i Holmestrand kirke, fødseldato har jeg ikke.I et tidligere innlegg etterlyste du opplysninger om hans sønn Jacob Nielsen, han hadde 7 barn, jeg har navnene på alle barna hvis du er interessert?Odd Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Truls Olsen

Takk igjen. Ja takk. Jeg er veldig interessert i navn på alle barna. Jeg har registrert Hermann f. 10.05.1881, og Marie Oline, (min oldemor) f. 21.11.1869.Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Bjørn Eriksen

Her er Aase Annette Hansdatter og Jacob`s barn:Hans Henrik f. 16.11.1867 Marie Oline f. 21.11.1869 Jacob f. 01.09.1872 Nils f. 22.12.1874 Anders f. 28.11.1877 Anna f. Tvilling med Anders Herman f. 10.05.1881Alle i Holmestrand og Holmestrand kirke.Jacob døde i 24.10.1912 ombord på båten 'Hans Gude' han var da læktefører. En ulykke.Odd Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Truls Olsen

Hva er det som står bak navnet i kolonnen 'Confirmantens navn og oppholdssted (nr 15)? 'Olea Olsdatter.....'Står det samme på nr 16, og på nr 17 (Anne Cathrine... står det 'i Furelund'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.