Gå til innhold
Arkivverket

[#65330] Hjelp til tyding av kirkebok Vår Frue/Trondheim


Gjest Kathe Tove Røed
 Del

Recommended Posts

Gjest Kathe Tove Røed

Kan noen klare å tyde det som står på side 95, døde i Vår Frue 1802. Just Hansen står som nr. 27. På forhånd takk! Mvh Kathe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Takk skal dere ha! Synd det ikke står noe om hvor han kommer fra. Jeg hadde håpet å kunne linke ham til Thomas Hansen 1754-1839.Thomas Hansen ble gift med Birthe Olsdatter i 1839 i Vår Frue. Sønnen til Just, Peter Arnet Hanssen er fadder i dåpen til et av Thomas Hanssens barn: Ole Friderich 1807 Vår Frue. Det er ikke mange med navnet Hanssen som er faddere til barna,så jeg henger meg opp i det lille jeg finner for å prøve å finne ut hvor Thomas Hanssen kommer fra. En av forloverne i bryllupet het Lars Hanssen og en annen fadder het Maria Hansdatter.Det bor en Maria Magdalena Hansdatter g.m. Christian Ulrich Lind i Tr.heim i 1801 - veldig sannsynlig en søster av Thomas som døper en datter for Ingeborg Maria 1802 VF og Martha Magdalena VF 1804. Men jeg har ikke klart å finne ut av hvor noen av disse - Just, Maria Magdalena, Lars eller Thomas kommer fra. Man ser seg vel litt blind etter en tid også vil jeg tro. Men i alle fall, takk så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg kan ikke finne noen Thomas Hansen og Birthe Olsdatter gift i Vor Frue 1837-40. Det hadde vært fint om du kunne lagt inn en lenke til vielsen da det normalt vil stå noen opplysninger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg fant ut av det selv ved å bruke FS. Synde at de ble gift i 1796, for på den tiden var det ikke mange opplysninger som ble ført inn i boka.Trolovelsen i 1796 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.