Gå til innhold
Arkivverket

[#65349] Hjelp med tyding og stadfeste aner til Birthe Greesdatter


Gjest Bjørn Angeland
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Angeland

Nederst på side 322 Lenke til venstre finner man dåpen til Anders Helgesen. Det framgår at Birteh Greesdtr. er moren og jeg antar at Helge Johannessen er utlagt som barnefar uten at de er gifte. Jeg vil gjerne vite dette sikker (tyde det som står) og gjerne hvor jeg finner igjen Birthe og Helge Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

LDS har tydet det på samme måte, men jeg finner ingen med et slikt navn i Tune i 1801: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/IGI/individual_record.asp?recid=500222282634&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>LenkeI globalsøk er det noen i Østfold, men ingen Birthe. Det er 3 som heter Grees til fornavn i Rygge, i Skieberg er det en. Men ingen har en datter Birthe.Det er en mulig kandidat til Helge Johannessen i Tune, men han har du vel funnet:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hun kan ha kommet fra et annet fylke.her er noen av de som kom opp ved globalsøk: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=34&filnamn=f10724&gardpostnr=187&personpostnr=2394#nedre>LenkeDenne er nok alt for langt unna: LenkeEn på 11 år i Bergen, nokså langt unna! LenkeI Sogn er det hvor jeg finner flest kandidater: LenkeLenkeLenkeN-Tr.lag: Lenke Nordland:Stegen: LenkeBorge:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ved å søke etter noen som het Gree.. i 1801 fant jeg totalt 16 stk. fordelt over hele landet. Av disse er det bare 4 som var gamle nok til å være faren hennes. Det er jo ikke sikkert foreldrene hennes levde i 1801.Ochstad i Rygge [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=f10136&gardpostnr=20&personpostnr=524&merk=524#ovre>Lenke Slaugen nordre i Skjeberg som kanskje er gammel nok Lenke Mosberg østre i Omblie Lenke Nuestad i Bamble

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ved søk på FS fant jeg at av de foran nevnte par så var det bare i Ombli/Aamli jeg fant 2 stk. Berthe Gregers. dpt. 14/7 1776 Aamli(Gregers Nielsen) og Birte Greisen dpt. 25/1 1776 Aamli (Greis Nielsen). Men ikke alle barn finnes på FS så dette gir ikke noe riktig svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Angeland

Takk Berit. Det er jo tydelig at de blir værende på Hollebye Gaard i Tune. Kanskje det er noen der ute som har denne bygdeboken og kan gjøre et oppslag for å se om de er nevnt der. Navnet Gree, er det en variant av Greger?? Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Angeland

Takk Berit. Det er jo tydelig at de blir værende på Hollebye Gaard i Tune. Kanskje det er noen der ute som har denne bygdeboken og kan gjøre et oppslag for å se om de er nevnt der. Navnet Gree, er det en variant av Greger?? Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.