Gå til innhold
Arkivverket

[#65362] Etterlyser slekt til Thile Thilesen


Gjest Anne-Grethe Thillesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne-Grethe Thillesen

Hei, prøver å finne slekten til Thile Thilesen. Han var far til min mormor; Thordis Therese Thilesen, F. 15.10.1905 i Oslo. Thile Thilesen dro iflg. rykter til Amerika da min mormor var liten, og han skal ha tatt med seg en eldre sønn. Mormor ville aldri prate om dette mens hun levde, så jeg har få opplysninger. Jeg vet ikke når Thile Thilesen ble født, men han giftet seg ca. 1900 med Olga ( pikenavn: Thoresen ) F.2.7.1882. Har funnet en Thile Thilesen, f,12.4.1899 som emigrerte til Amerika i 1923 og 1926. Vet ikke om dette er min mormors bror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Christin Markussen

Hei !Fant dette ved søk på ancestry:Thile Jordan Thilesen født 1882, gift med Olga Gurine Thorsen født 02 Juli 1882, døpt i Jacobskirken i Oslo, død den 6.oktober 1940. Giftermålet fant sted den 15. juni 1902 i Uranienborg kirke. - det ligger masse opplysninger om slekt av begge samt mange bilder der. Gi meg din e-post adresse så skal jeg sende deg all info jeg har ( kan gjelde levende personer så det er best å ta det via mail :-)Vennlig hilsen Liv Christin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Christin Markussen

New York Passenger Lists, 1820-1957 about Thile Thilesen Name: Thile Thilesen Arrival Date: 3 Dec 1923 Estimated Birth Year: abt 1899 Age: 24 Gender: Male Port of Departure: Kristiania, Norway Ethnicity/Race- /Nationality: Scandinavian Ship Name: Stavangerfjord Search Ship Database: Search the Stavangerfjord in the 'Passenger Ships and Images' database Port of Arrival: New York, New York Nativity: Nrw Line: 10 Microfilm Serial: T715 Microfilm Roll: T715_3423 Birth Location: Nrw Birth Location Other: v aker Page Number: 208

bilete6092.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Christin Markussen

Seattle Passenger and Crew Lists, 1882-1957 about Thile Thileson Name: Thile Thileson Arrival Date: 17 May 1926 Age: 27 Estimated Birth Year: 1899 Birthplace: Norway Gender: Male Race/Nationality: Scandinavian Ship Name: Fordefjord Port of Arrival: Tacoma, Washington Port of Departure: Norway Line: 1 Microfilm Roll Number: M1383_116

bilete6093.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Christin Markussen

Ser også at i vielses opplysningene ser det ut til at han heter Thile Tordenskjold Thilesen og at han er bakersvenn og ikke urmaker, slik den Thile Thilesen som reiser over til amerika på manifestene over er oppgitt å være. Mulig yrkesretningen endret seg med årene, men det ser ikke ut til å være samme Thile foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Christin Markussen

dette kan selvfølgelig være sønn av Thile(som var gift med Olga), men Thile( gift med Olga) ble konfirmert i 1898 i Trefoldighetskirken, en ung far var han da i alle fall :-) HAr så langt ikke funnet noen flere barn på Thile Thilesen født i 1882.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Grethe Thillesen

Ryktene sier at Thile Thilesen, som var gift med Olga, tok med seg en sønn til Amerika da han emigrerte. Vet ikke noe navn på han, men det kan godt være at han også het Thile Thilesen. Det passer igrunnet da denne Thile Thilesen, 24 år da han ankom Amerika i 1923, skulle besøke sin bror Carl. J. Larson i Seattle. Faren til Thile Thilesen, f. 1982,het Christian L. Larson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Christin Markussen

Det kan være du har rett Anne- Grete ! spennende å se om vi finner noen eksakte fødselsdata på Thile Thilesen født i 1899 !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Christin Markussen

California Death Index, 1940-1997 about Thille Thillesen Name: Thille Thillesen Social Security #: 562036755 Sex: MALE Birth Date: 6 Jul 1882 Birthplace: Other Country Death Date: 4 Feb 1952 Death Place: Los Angeles FATHER'S SURNAME: Thillesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Christin Markussen

En Ragnar Thillesen som skal besøke T (Thille?) Thillesen:New Orleans Passenger Lists, 1820-1945 about Ragnar Thillesen Name: Ragnar Thillesen Arrival Date: 8 Nov 1937 Age: 35 years 0 months Gender: Male Ethnic Background: Scandinavian Port of Departure: Puerto Cabezas, Nicaragua Ship Name: Contessa Port of Arrival: New Orleans, Louisiana Friend's Name: T Thillesen Last Residence: Canada Birthplace: Norway,Oslo National Archives' Series Number: T905_165

bilete6104.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Christin Markussen

Thille ankommet Amerika:You have saved this record to My Ancestry (Shoebox). You have saved this record to My Ancestry (People I'm Looking For). This record has been added to your shoebox. New York Passenger Lists, 1820-1957 about Thille Thillesen Name: Thille Thillesen Arrival Date: 23 Feb 1905 Estimated Birth Year: abt 1882 Age: 22 Years 9 Months Gender: Male Port of Departure: Christiania Ethnicity/Race- /Nationality: Scandinavian Ship Name: United States Search Ship Database: Search the United States in the 'Passenger Ships and Images' database Port of Arrival: New York, New York Line: 14 Microfilm Serial: T715 Microfilm Roll: T715_537 Page Number: 115

bilete6105.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Christin Markussen

Jeg finner desverre ikke noen barn hverken med Rose eller andre, ei heller klarer jeg å finne giftermålet. Hm... får bare lete mer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Christin Markussen

World War I Draft Registration Cards, 1917-1918 about Thille Thillisen Name: Thille Thillisen City: Los Angeles County: Los Angeles State: California Birth Date: 6 Jul 1882 Race: White Roll: 1530908 DraftBoard: 15 Age:Occupation:Nearest Relative:Height/Build:Color of Eyes/Hair:Signature: View Image

bilete6106.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Grethe Thillesen

Det er utrolig å ha fått så mange opplysninger på så kort tid, men det stiller bare flere spørsmål. Han Ragnar Thillesen som skulle besøke T. Thillesen, hvem er han? Hvis han er født i 1902 er han mer på alder med Thile Thilesen som er født i 1899. Kan det være en slektning ? Og hvorfor står det at far til Thile Thilesen, f. 1982 heter Christian L. Larsen når det så vidt jeg kan se i dåpsregisteret står at han er uægte sønn av Mathea Thillesen og (får ikke lest det første ) Karelius Olsen ? Får sette meg til og begynne med å prøve å finne ut om Thile Thilesen, som er født i 1899.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Christin Markussen

Hei !Ja det er rart med det, svar på et spørsmål gir maange nye :-) Jeg jakter både på Ragnar, Thile anno 1899 og på Karelius Olsen. Har funnet en Karelius som emigrerer før 1900, mulig det er faren til Thile. jammen ikke godt å vite før jeg har flere sjekkpunkter. Ser at moren, Mathea har betalt før sønnens overfart til Amerika, kan hun være reist au ? jeg finner henne ikke i 1900. Mulig hun har giftet seg og skiftet navn, får lete videre med lys og lykt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.