Gå til innhold
Arkivverket

[#65374] OP, Nord-Fron ca 1900


Gjest Helge Hålåsæter
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Hålåsæter

Dette er samme person som søkes som i 65356, men nytt tema pga annen kommune i overskriften. I FT1900 bodde enkemann Paul Olsen f 1864 sammen med 4 døtre og 1 sønn. De var på Sletten, søndre. Han var født i Vågå (Heidal ?) Finner ingenting i Hovdhaugen's. Så nå håper jeg på hjelp om hvor det ble av dem og om det kan ha vært rett person? Hilsen Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Wistad

Det er mulig jeg kan hjelpe deg litt på veg. Jeg har en Paul Olsen Fossehaugen, f. 26 jun 1864 i Heidal, gift 27 okt 1887 med Pauline Andersdatter Ødegården, f. 3 okt 1854 (d. 27 okt 1899). De hadde barna: Ingeborg 1886, Anna 1889, Oline 1891, Ane 1894, og Ole 1896. Paul kjøpte Sililøkken fra Silli i 1907. (Barna unntatt Ingeborg er født på Setten, Ingeborg er født i Melbylien). Mvh Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Mange takk for det. Ja, det er de som står under søre Sletten i FT1900. Jeg får tygge litt på Fossehaugen, som jeg vet hvor er. Hilsen Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Wistad

Foreldrene til Paul Olsen Fossehaugen er Ole Pedersen Fossen og Imbjør Olsdatter Faukstadeie, så da er det ikke den mannen du søker etter. Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg har nå prøvd å søke i emigrantprotokollene og landssøk i FT1900 uten resultat. Er det håpløst ? Helge H. p.s.: Er noe klønete til å søke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg har prøvt å søke i emgrasonsprotokollene samt FT1900 for hele landet uten resultat (hjemsted Vaage). Er litt klønete til å lete. Skal jeg gi opp ? Hilsen Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Innlegg 9 kom forøvrig ikke med før jeg sendte 10. (9 stod på min egen liste, men da jeg trykket 'send og motta' for å kontrollere før jeg skrev 10, stod det ikke på hovedlisten. Derfor to nokså like innlegg. Kopete. Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Han passer nok ikke, da far hans er Ole Gulbrandsen og står lenger ned på listen. Ellers mange takk. Jeg heller mest til at han og moren befinner seg i et hull i en emigrantprotokoll fra Kristiania. Jeg finner dem ikke der og heller ikke i FT1900. Men så er jeg ikke så flink til å søke heller da. Hilsen Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.