Gå til innhold
Arkivverket

[#65375] Trenger hjelp fra USA eksperter


Gjest Jan Erling Haugland
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Erling Haugland

Jeg har i flere år forsøkt å finne etterkommere av Charles og Carl Thidemand Thompson, uten å lykkes. Se b l a innlegg 54261. Håper nu på at jeg kan nå frem via Charles kone, Betty (Betzy). I tillegg til søstrene til Betty, Jenny Otilie (f 1878) og Marie (f 1892) ser det ut til at brødrene Hans Jacob Martinsen (Andersen) (f 1881), se 54261, innlegg 6, reiste til USA i 1903, det samme er tilfelle med hans bror Anders (f 1886), se innlegg 8 under samme emne. Faren Martin Andersen kan jo også ha reist, men moren Magdalene har tydligvi blitt igjen i Glemmen. Kan noen hjelpe meg til å finne etterkommere av disse i USA slik at jeg via disse igjen kan få vite mere om Charles og Carl Thidemand Thompson ?Kvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

Hei Jan Erling! Have you searched in the SSDI (you can find it at google) for the Thompsons? Do you know the month Charles Thompson was born in Norway? In SSDI I found one Charles Thompson, b. Dec 26 1887 (SS# issued in NY) died Dec 1975 in Miami/Dade, Fl.Also at SSDI I found a list of 10 men with the name Carl Thompson, born in 1915...don't know if any of these could be 'your' Carl...do you know the month Carl was born?..I know the month of birth is not given in the 1920 or 1930 censuses...so perhaps you do not know Carl's month of birth....??? mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Hi Patty ! Thank you for your reply. I know the exact dates for both Charles and Carl. Charles was born Dec 7th 1887 at Larvik, Norway and his son Carl was born Nov 5th 1915 at Island Heights, NJ. This is taken from Charleses 'Petition of Naturalization' and should be absolutely correct.I have searched the SSDI many times, but I am not able to find a match.Best Regards Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Trolig hans i 1920. Jobber som 'Carpenter': Name: Hans Andeson [Hans?? Andeson] Home in 1920: Philadelphia Ward 36, Philadelphia, Pennsylvania Age: 39 years Estimated Birth Year: abt 1881 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Boarder Father's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: Norway Marital Status: Single Race: White Sex: Male Year of Immigration: 1902 Able to read: Yes Able to Write: Yes Image: 1076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Flott Arne, dette passer bra, for Betty og Charles ble gift i Philadelphia og jeg har lenge lurt på hvorfor, men det har klart hengt sammen med at fam hennes har bodd der. Nu er det spm om å komme videre, men takk så mye for det du fant. Dette bør kunne lede til noe? Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

Hei igjen alle! I was wondering about the immigration year for Andrew Anderson given in the 1920 census...he would have been about 9 years old if he immigrated in 1895...so he must have traveled with someone...Has someone already found the Norwegian record of his immigration? Perhaps it was given in some other entry here? mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Dear both of Yop ! I do not know if you read Norwegian Patty, but I think so based on the previous comments. It would be nice if one could fine the children later on i lif and their families. Then maybe that could again lead to some relatives still alive. Hvis du leser og forstår norsk,Patty, please tell so !Regards Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

Hei Jan Erling! Jeg kan leser og forstår norsk...pretty well!...men ikke perfekt! It IS easier for me to write in English than in Norwegian!OK...so the immigration year in the 1920 census was an error....!...got it! Takk Arne!What is the birth year for Martin Anderson?...if I understand correctly, he may have immigrated to the USA also? mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Flott Patty ! Jeg synes din norsk er helt fin! Martin Jacob Andersen var f 13 Juni 1881, i Græsvik, Fredrikstad. Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

Hei igjen Jan Erling! Jeg skal prøve å forstår...the best that I can!!I think you gave the birthday for Hans Jacob Anderson (June 13, 1881)...but I think you said in entry #1 that the father to Hans Jacob is called Martin Anderson...did I understand that correctly?...and that Martin also MAY have immigrated?mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

Hei Jan Erling...og alle! I was thinking about the birth year of Carl Thompson born 1915.. (could his name also be Charles..like his father?)...he might have been drafted into the military in 1941, when World War II started (for the USA)... I am not sure if there are records for WW2 military available yet, in Ancestry.com. Carl would have been about 26 years old in 1941... Bare noen tanker...for nå! mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

The other thing I found was a Martin Anderson, age 52 in the 1910 Philadelphia census...he is married to Julia who was born in Ireland. The 1910 census says this Martin immigrated 1886, but the 1920 census says he immigrated 1880...don't know if this might be 'your' Martin...they have 6 children all born in Pennsylvania. mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei :-) Alle mogelege C....Thompson som er lagt inn i SSDI er sjekka ut av saka :-) hugsar du ikkje det Jan Erling? Det er ganske lenge sidan, men det er iallfall gjort.Men kva med denne karenVenleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei :-) Alle mogelege C....Thompson som er lagt inn i SSDI er sjekka ut av saka :-) hugsar du ikkje det Jan Erling? Det er ganske lenge sidan, men det er iallfall gjort.Men kva med denne karen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hmm, eg får _ikkje_ til å leggja inn ei fil eg fann i Ancestry.com.Eg får til å senda det til meg sjølv, så dersom du skriv adressa di, kan eg senda den til deg Jan Erling?Det er ei 'Population Census' frå 1935, det er ein C.T. Thompson står ført som f.1913, men det kan vel vera 1915 for det.Venleg helsing Mariann.Han er student på eit eller anna college i Florida, Polk Co. Men han er ført som f. i Florida, og då er det vel feil likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Hei Patty og Mariann ! Lenge siden vi hadde kontakt Mariann. Jeg husker jo alle disse som vi har sjekket ut før. Tror ikke det er noen å finne i SSDI. Jeg var selv i Florida forrige uke å sjekket også alle slektspapirer som kunne være aktuelle på stats biloteket i Maiami uten resultat. Jeg føler meg rimelig overbevist om at den mest sansynlige veien vil være å gå om kona Betty og hennes familie for så å lokalisere Carl. Patty, din ide om draft til WWII er også en tanke som har slått meg, han Carl, bør absolutt ha vært en aktuell kar der, alder tatt i betraktning. Ellers er det nok Andersen fam som kan føre frem Beklager at jeg ikke har svart på innleggene før, men har vært vekk fra PC i dag. Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

Hei igjen! Jan Erling...have you found a census record for Charles Thompson in 1920? I looked in the census records for the family in Ocean county, NJ, where Island Heights is located...could not find them.... mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Hi Patty ! Yes, I have located them in both censuses, 1920 and 1930. In 1920 at Island Heights and in 1930 at Toms River, NJ.Rgds Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

I just wanted to see the census for myself... how is 'charles Thompson's' name spelled in the 1920 census?...Island Heights is in Ocean county, NJ isn't it? mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.