Gå til innhold
Arkivverket

[#65376] Jeg trenger hjelp til tydning!


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid K. Natvig

hei, på foreldrene tror jeg det står Ejner (Einar) Hansen Kragstaad/Krogstand og hustru Else Klemetsdtr. Gaardbrukere,hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

mystisk - mener jeg skrev et svar for 10 min. siden, men... Nåja, jeg antar de giftet seg i 1811? MEN i hvilken kirkebok står dåpen i innlegg 1? Det kommer ikke fram i lenken,vennlig hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

og her er en datter - nesten uleselig - nederst på høyre side: Lenke Ifølge FS, så het hun Karen Zachrina, døpt 11. januar 1824 (født i september 1823), og gårdsnavnet sies å være Aagskal,hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristen Åkre

Birger, til innlegg (1) og følgende, jeg leste det faktisk som Ejnar Claus, f. 23/3-1827, sønn til Ejnar Jonsen Kragstaad og Else Klemetsdtr. Gaardbruger. Jeg antar/tror at disse foreldrene Ejnar og Else er også faktisk de samme som du og jeg har drøftet om, som giftet seg i 1811.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Kristian Åkre. Det er godt mulig at det er 'drøftet før', men hva så? Jeg rekner med at det er OK å stille andre spørsmål i den anledning? De bosatte seg jo på Brennes i RødøyHa en riktig god jul!Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.