Gå til innhold
Arkivverket

[#65389] Odin Adolf Bakken


Gjest Terje Sørensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Sørensen

Odin Adolf Ovesen Bakken ble født 16.04.1872 i Ørland prestegjeld. Foreldrene var gårdmann Ove Andreas Andreassen Bakken (1828 - 1905) og kone Martha Margrethe Omfredsdatter f. Lund Bakken (1838 - 1912). Odin Adolf ble døpt 05.05.1872 i Viklem kirke, Ørland, og konfirmert i samme kirke 25.09.1887, men hans videre skjebne mangler jeg konkrete opplysninger om. Ifølge usikre muntlige overleveringer skal han ha utvandret til Australia i ung alder. Har noen forslag til en eller annen 'tråd' jeg kan begynne å nøste i for å prøve å spore ham opp? Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Da må jeg bare beklage at det var feil Odin Ovesen jeg fant i emigrantlister.Ser at det er flere med like navn og nesten sammme alder i samme området.Da spørs det om kirkebøker har utflytterlister der Odin Adolf er nevnt?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.