Gå til innhold
Arkivverket

[#65398] Skifter Ytre Dale (SF); gården Strand.


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

Marte Herleivsdtr Strand. 29. mars 1754, enkemann endre Olsen, og sønnen Ole endresen, 3 år. faren var formynder for ham.Herleif Olsen Strand. 1. juni 1759, enke Synneve Andersdatter, og barna Johannes H. Strand, Jon Skarvemarken, Peder Aase, Sivert H., 24, Anders H., Marte H., død, etterlatt seg sønnen ole Endresen, 7 år, og Synneve H., 20 år.Johannes Herleivsen Strand. 4. okt. 1787, enke Henriche Larsdatter og barna Lars J., 17 1/2, Marthe J., 35, Siri J., 29, Marthe d.y. J., 26, Orloug J., 23, Helene J., 20 og Gietlou J., 13 år.Lars Johannesen Strand. 11. mai 1824, enke Caroline Olsdatter og barna Johannes L., 23, Marie Susanne L., 22, Henriche L., 17 1/2, Johanne L., 15 1/2, Oline L., 13 1/2, og Marte L., 6 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Tusen takk Yngve,Da fikk jeg en stor julegave fra SAB i år også. Jeg manglet kun en person i 8. generasjon i familiens anetre, og det er da Henriche Larsdatter. Datteren Orlaug var bestemor til min oldefar Aksel Haldorsen Landaas som ble gm Kristine Nilsdatter Kvitingen/Nedre Natland. Aksel og Kristine kjøpe det ene bruket på Meland i Etne i 1882. Derav navnet Mæland.Nok en gang God og fredelig jul til dere fra Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.