Gå til innhold
Arkivverket

[#65399] Til DA eller andre: emigrasjonsprotokoller


Gjest Helge Hålåsæter
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Hålåsæter

På DA er det en protokoll som viser fra Oslo 1867-1930 og en er over Kristiania 1871-1930. Er det duplikat eller må en søke i begge ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Pedersen

Hei. Hvis du klikker deg inn på dokumentasjon på en av protokollene vil du se hva som ligger hvor. De skulle gjort den ferdig for mange år siden, men har antagelig ikke rukket det pga. høyt arbeidspress med andre prosjekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg må ha ting inn med teskjeer. Innrømmer ærlig at jeg ikke forstår skjemaet. Hvilken av de to jeg nevner i (1) er ny og hvilken er gammel ? Så står det noe om antall personer. Er en av dem riktig, eller er det feil i begge ? Det var det jeg ville fram til. Jeg kan altså ikke melde inn en peron som søkes og få komplett svar i begge basene ? Går ut fra at den som er ny er den som er mest komplett ??? Hilsen Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Pedersen

Hvis du klikker deg inn på lenken Alf Thore har lagt ut, kommer du inn på en oversikt over begge protokollene. Kolonne nr. 2 fra venstre er årstall og til høyre for den er det to kolonner. Den gamle Oslo 1867 - 1930 og den nye Kristiania 1871 - 1930. Du finner årstallet som er aktuelt og ser ut til høyre i hvilken protoll du skal lete. Over tabellen ligger lenkene til forskjellige protokollene. Den gamle til venstre og den nye til høyre. Mvh Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.