Gå til innhold
Arkivverket

[#65411] Inger Marie Pettersen, død i Bergen ?


Gjest Tage Jepsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tage Jepsen

Hej Norge Jeg søger Inger Marie Pettersens død hun er født i Bergen 14-0-1812.Gift med Blikkenslager= mester Niels Severin Pettersen i Bergen den 14-09-1834. efter N.S. Pettersens død i Bergen 1864 Drev hun Blikkenslagerforretningen vidre. Jeg har søgt KB i Domkirken hvor hvor N.S.P.er gravlagt samt Nykirken og Johanneskirken, frem til år 1904 uden resultat. Mvh.Tage Jepsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tage Jepsen

Hej: Berit, Terje og Marianne. Mange tak for udvist interesse. Kan yderlig oplyse at datteren, Magarethe Elisabet Petersen blev gift med 'Konditorbager' Gustav Adolf Werner Klostergade 22 år 1857Mvh Tage Jepsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Jeg har hele familien til Inger Marie Danielsdtr. og Nils Severin Petterson. Jeg har heller ikke funnet dødsfallet hennes, men tror det er hun som er oppført i FT 1875 for Laksevåg. Er det Inger eller Nils du er i slekt med? Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tage Jepsen

Slægtskabet kortfortalt: Niels Severin Pettersen og Inger Marie Pettersen,født Danielsdtr,er min kones tipoldeforældre,deres datter Magarethe Elisabeth er oldemor,igen hendes datter Marie Antoinette Werner er min kones bedstemor som blev Dansk gift i Nykirken år 1904 og rejste til Danmark. Arent Pettersen er søn af N.S.Pettersen der er 8 børn i fam. Jeg vil gerne tro Inger Marie i Laksevåg er hende jeg søger, men kan ikke være sikker før jeg finder hende død Tak for opbakningen mvh. Tage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristoffer Berents

Hei Tage Jepsen, Inger Marie og Niels Severin Pettersen fra Bergen er også mine tip oldeforeldre. Dessverre vet heller ikke jeg når og hvor Inger Marie døde. Vennlig hilsen Kristoffer Berents, Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tage Jepsen

Hej Berit og Kristoffer,tak for indlægene. Efter iherdig søgen fandt jeg omsider Inger Marie Pettersens død på Sankt Jørgens Hospital i Bergen hun døde den 26 okt. 1899 gravlagt 1 nov.1899 men hvor? Findes der begravelses plads ved Sankt Jørgens Hospital.Mvh.Tage Jepsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Så vidt jeg forstår så ble hun gravlagt fra St. Jørgen kirke. Bostedet er Zander Kaaes stiftelse. Lenke Så vidt jeg har forstått så finnes det en kirkegård der (bl.a. fattigkirkegård), eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

St. Jørgens Hospital Sokner Årstad (1749-1886) og Askøy (1819-1841).Omfattet i tillegg til Hospitalet, De Sjøfarendes Fattighus og Tukthuset. Tilgang Enkefattighuset, St. Catharina ('tyske') Fattighus og Stranges Fattighus ble innlemmet i 1707. Årstad sokn fra Fana prestegjeld 1749 Danckert D. Krohns stiftelse ble innlemmet 1785. Askøy sokn overført fra Fjell 1819. Lungegaardshospitalet ble tatt i bruk for spedalske lemmer 1849. Sander Kaaes stiftelse ble overført fra Domkirkens residerende kapellani og innlemmet 1876. Pleiestiftelsen nr. 1 for Spedalske ble innlemmet 1886. Avgang St. Catharina Fattighus ble nedlagt i 1771. Tukthuset og Bergenhus Festning fikk egne prester 1841. Askøy sokn lagt sammen med Fjell 1841. Årstad sokn ble skilt ut 1886. Lungegaardshospitalet ble nedlagt som spedalsk hospital 1894. Pleiestiftelsen nr. 1 for spedalske ble lagt ned 1958. Mvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Zander Kaas stiftelse hadde adresse Kong Oscarsgate 67.Her ser du St Jørgen med kapellet øverst mot venstre hjørne. Zander Kaas Stiftelse hesteskoformet mot nedre høyre hjørne.

bilete6133.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Godt gjort å finne Inger Marie's dødsfall. Har lett i lengre tid etter henne så nå er nå det løst. Har du Tage forfedrene til Inger Marie og Nils Severin? Har du dødsfallet til Inger Marie's far Daniel Ådnesson Emberland? Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tage Jepsen

Hej endnu engang tak til alle for indlægene. Vil det være mest sansynlig at Inger Marie er gravlagt sammen med hendes mand, på gravpladsen ved Domkirken,eller? Nej Johan jeg har ikke Inger Marie`s forfædre har du dem vil jeg være taknemlig.Mvh.Tage Jepsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.