Gå til innhold
Arkivverket

[#65440] Even Pettersen & Josefine Regine Anderasdtr, Skåtøy, Kragerø?


Gjest Erik Bjune
 Del

Recommended Posts

Gjest Erik Bjune

Hei!I 1889 får dette paret sønnen Even Andreas og bor på Hvidskjær på Skåtøy utenfor Kragerø.www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4817&idx_id=4817&uid=ny&idx_side=-61Er det noen som kan hjelpe meg med mere opplysninger vedr disse 3, feks når og hvor Even & Josefine giftet seg?Jeg har en mistanke om at Even var svensk og av tater-'bakgrunn'?mvh erik bjune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er en av faddere ved barndåpen i 1900 tellingen, LenkeDenne Karl Varlberg var svensk, mulig at Even Pettersen også kom herfra?Finner ikke ekteparet med sønn i 1900-tellingen i Skåtøy. Har heller ikke greid å finne vielsen deres i kirkbøker for Skåtøy.Kan det tenkes de reist ut av landet?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helmin Kvennodd

Hei ErikEven Andreas er sønn av Even Pettersen Alting, f. 1858 og Josefine Regine Amalie Andreasdatter, f. 11.03.1856 i Ramnæs. Jeg finner Even Evensen, f. 1889 bortsatt for fattigvesents regning hos Ole Gulliksen Landhagen og Kirsten Marie Hansdatter på Hostvedt, Sandsvær i Buskerud i 1900 tellingen.Har funnet at Even Pettersen Alting og Josefine Regine Amalie Andreasdatter har 6 barn i tidsrommet 1880-1894.Finner også at Even Pettersen Alting er død 31.08.1894 på Kalstadkilen, Skåtøy, Telemark og gravlagt 07.09.1894 på Kalstadkilen kirkegård.Om du ønsker mer opplysninger hadde det vært fint om du tok kontakt med meg på mail så kan jeg sende deg det jeg har på denne familien. Mailadresen er: v-kvennoatonline.noMed vennlig hilsenInger Kvennodd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helmin Kvennodd

Hei igjenHar lett etter dåpen til Even Pettersen Alting uten å ha funnet den i hverken Bamble, Solum eller Kragerø. Men den kan være hvor som helst.Har funnet en søster i 1851, Anne Perea, døpt 18.04.1851 i Solum, en bror, Olaus, døpt 20.08.1854 i Bamble og en bror som skal være døpt i Drangedal 1863/64.Det er mange som blir døpt i forbindelse med konfiremasjon eller ved vielse, så det er ikke 'lett' å finne opplysningen der man tror men kan finne dette.Foreldrene til Even Pettersen er: Petter Olsen Alting, f. 1810 og Anne Henrikke Olsdatter Brun, f. ca. 1823.Mvh. Inger Kvennodd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har heller ikke greid å lokalisere Josefine f. ca 1856 i Ramnes i 1865-tellingen, om hun da ikke skjuler seg bak dette barnet , lægdeslem ukjent fødested ?LenkeFar Andreas Jacobsen har jeg heller ikke funnet i 1865, men han er muligens død, eller på reise?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Bjune

Flott, dette hjelper masse. Takk skal dere ha alle 3.Jeg finner Josefine med foreldre igjen under gården Brøndalen i Sandsvær i 1865(Brøndalen & Hostvedt er ikke overraskende i nærheten av hverandre - Skollenborg-området). Det står at Josefine er født i Botne, men er tydeligvis døpt i Ramnes (Vivestad). Det tyder vel på at de streifet endel. Even Andreas kom etterhvert som voksen faktisk tilbake til og bosatte seg i Botne til han døde der i 1963. Nok ikke helt tilfeldig.Inger; jeg sender deg en mail.mvh erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.