Gå til innhold
Arkivverket

[#65442] Hans Kristiansen og Ragne Hansine Hansdtr. Gift på Bragernes den 31.7.1808


Gjest Anne Margrete Gilhuus
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Er det noen her som kan finne flere oppl. om dette ekteparet? Har klikket på Skannede Kirkebøker, og Bragernes, men fant ikke det jeg lette etter.Hans Kristiansen f. 10.07.1877 på Jevnaker, giftet seg med Ragne Hansine Hansdtr., hun var født i Hønefoss den 24.05.1868. De giftet seg i Bragernes krk. den 31.07.1908. Og fikk sitt eneste barn, sønnen Harald samme dag. Harald ble Hjemmedøpt samme dag han ble født. Og han døde den 12.08.1908.Begge arbeidet på Hønefoss Bryggeri. Der hennes far, Hans Kristian Hansen, ansatt som Maltgjører.Men i følge en slektning av min mann, så skal det være skrevet mer om dette paret i en el. annen kirke el. klokkerbok, for Bragernes.Jeg har dødsfallet til de begge, så det trenger jeg ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Takk skal du ha Ellef! :-)Da må min mann`s slektning ha rotet litt, for fødselsdatoen til deres sønn Harald stemmer mer med vielsesdatoen.For Harald ble født den 31.07.1908, og dersom foreldrene ble gift den samme dagen, så lurer jeg på hvordan de har kommet seg opp til Hønefoss fra Bragernes samme dag som Karen fødte Harald! ;-) Ganske så umulig vil jeg tro! :-)Så nå har jeg rettet vielsedatoen fra den 31.07.1908 til den 12.07.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.