Gå til innhold
Arkivverket

[#65446] Myhre fra Notodden


Gjest Kikki Brill
 Del

Recommended Posts

Gjest Kikki Brill

Min mormors søster giftet seg med en Henry Myhre fra Notodden. I protokollen står det at foreldrene skal være Halfdan Myhre og Kristine eller Kirstine f. Sem, men jeg finner dem ikke. Noen som har lyst til å hjelpe til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen, Kikki!Kan du gi noen flere opplysninger her om vielsesdato , sted , din mormors søsters navn osv. Skal gjerne prøve å hjelpe deg med søk, men trenger noen holdepunkter.Har funnet Myhregårder i Bø i Telemark, men vet ikke om Myhre-navnet stammer derfra?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Eneste Henry Havorsen jeg finner i Telemark / Vestfold området som kalles Henry Halvorsen i 1900 er denne karen, men det blir nok bare ren gjetting her, for noen med etternavn Myhre/Myre i varianter som passer i bildet her har jeg ikke greid å lokalisere?LenkeGunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Nå fant jeg faktisk en Henry Myhre nevnt i dette dokumentet fra krigens dage, Porsgrunn.LenkeLaborant ved Eidanger salpeterfabrikk. Vet jo ikke om han kan ha noe med den Henry Myhre du etterlyser her å gjøre, men tenkte du kunne kikke på dette?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Flott, Solveig!Da har vi vel Kristine Semb her i 1900. Ektefellen Halvdan Waldemar Torgersen Myhre ble født i Bergen i følge kirkeboka ved vielsen: LenkeDa kan du nok sikkert finne flere opplysninger om slekta bakover.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

god jul til dere begge. Ja, Einar Stensholt og Henry Myhre nevnt i dokumentet er mine, Einar er morfar, Henry hans svoger. Elsa og Henry giftet seg etter krigen i 46 som du ser i vedlagte fil. Da har jeg jo fått noen spor da, så flott! Nå skal jeg gå inn og se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Og her fant jeg Halvdan Waldemar Torgersen Myhre døpt i Domkirken i Bergen , Se nr. 286. Han var uægte sønn av unkarl , handelsmand Tørres Torgersen. Nok oppfostret hos Myhre?LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikki Brill

Hei Gunn og Solveig, legger inn et nytt tema nå..der jeg må finne en dåp i seljord, håper dere kan hjelpe meg med det da jeg også hjelper australia med denne nøtten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.