Gå til innhold
Arkivverket

[#65457] Oppslag i bygdebok for Stryn


Gjest Mariann Stokken
 Del

Recommended Posts

Gjest Harald L. Bakke

Det er litt usikkert det som står i bygdeboka, men det ser ut for at denne familien tok namnet Sandbakk og det lever mange etterkommarar av desse i Stryn idag.Eg finn m.a Ole J. Sandbakk, (son til Jakob Endreson)gm. Helene Eiriksdrt. Grønevik, plassefolk i Tonningsbakkane med barna: Erling, Jakob, Bjarne, Johanne og Malmfrid -ingen årstal er nemde.Helga Jakobsdtr. Sandbakk d. 69 år gl. 1922 gm. Jakob Pederson Settesdal frå Skjåk d. 79 år gl. 1933 Barn: Elias, Jakob, Mari Jakobine, Petronella, Peder Elvin, Kristian, Marie Petrine Hansine, Peder. Busette på Sandbakken br.nr.25 på Tonning.Kristian og Peder finn eg begge med deira familiar på Tonning:Kristian f. 1889 gm. Brit-Anna Trulsdtr. Åning f. 1883 Busette på br.nr.51 'Solbakken', Tonning. Barn: Jakob, Helga, Malvin, Marta, Kåre, Ansgar, Petra og EliasPeder f. 1898 gm Jenny Pedersdtr. Skrede f.1898, busett på br.nr.25 'Sandbakken' , Tonning Barn: Jakob Helmar, Johanne Pernille, Per, Håkon, Herdis, Edit Margit og Kristian Andreas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Endre Visnæs og Anne Sunde fikk 6 barn:Rasmus 7/4-1854,Kristian 5/3-1857,Eline 15/11-1859, Mathis 23/12-1862,Andrine 3/3-1867 og Jacob 15/12-1869, Jeg ser at Eline utvandret i 1888 og Andrine fulgte etter i 1891. Jeg ser at Jakob gifter seg 5/1-1897 m Oleanne Andersdatter Vik 1877. Kristian gifter seg 12/11-1880 m Brith Olsdatter Sunde 1859,far Ole Davidsen Sunde plm. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Finner Mathias Endresen Tonning død 2/11-1888-12/11, han er da ugift korporal. Kristian E.Tonning har en datter Thora Olufine f:14/3-1885 død 25/4-1888-1/5. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei og takk for svar til deg også :-)Ang. Andrine som reiste(ho fôr forresten 1892), det er hennar etterkomar eg hjelper, ho kjem kanskje til Norge rtil sommaren, og ville difor vite litt meir enn ho visste frå før :-)Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.